Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

20 Ecureuili dla Rosji

Lotnictwo cywilne, 30 września 2010

Rosyjska spółka UTAir Aviation (OAO Awiokompania JUTeir), zamówiła 20 jednosilnikowych śmigłowców AS350 B3 i dwusilnikowych AS355 NP.

Jeden z dwóch posiadanych obecnie przez UTAir AS350 B3. Spółka wykorzystuje również jeden śmigłowiec dwusilnikowy / Zdjęcie: UTAir

UTAir, pod inną nazwą i jako państwowe przedsiębiorstwo Aerofłotu, została założona w 1967. Od tej pory działa głównie na rzecz przedsiębiorstw wydobywczych na zachodniej Syberii. Obecnie jest niezależną spółką, z przewagą kapitału lokalnych władz, rosyjskich przedsiębiorstw państwowych, ale również z 20-procentowym udziałem podmiotów prywatnych.

Posiada ok. 180 samolotów różnych typów (od An-2, przez regionalne ATR i Bombardiery, po Tu-134, Tu-154 i B737) oraz 251 śmigłowców.

Wśród tych ostatnich dominują maszyny rodziny Mi-8/17. Spółka wykorzystuje również 24 egz. największych Mi-26 T. Od kilku lat testuje nieliczne zachodnie śmigłowce kilku typów: AS350/355, BO-105 i Robinson R-44.

Dotychczasowe doświadczenia oraz zapotrzebowanie na maszyny mniejsze od Mi-8, spowodowały, że władze UTAir zdecydowały się na zakup 20 Eurocopterów AS350/355. Dostawcą będzie Eurocopter Vostok, odpowiedzialna za sprzedaż i serwisowanie śmigłowców europejskiego koncernu w Rosji i innych krajach WNP.

Oba podmioty zgodziły się jednocześnie, by na terenie zakładów naprawczych UTAir w Tiumeniu (na południu Rosji), powstało wspólne centrum serwisowe i szkoleniowe Eurocoptera - obecnie na terenie WNP działa ok. 140 śmigłowców Eurocoptera.

Rosyjska spółka wyraziła również zainteresowanie zakupem 15 większych EC175, z opcją na 15 kolejnych. Pierwszy prototyp tego śmigłowca odbył lot w ubiegłym roku (zobacz: Dwa obloty EC175). UTAir będzie prawdopodobnie pierwszym użytkownikiem najnowszego śmigłowca Eurocoptera na wschód od Bugu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.