Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa na płaskowyżu Nazca

Lotnictwo cywilne, 03 października 2010

W katastrofie samolotu Cessna 185 na peruwiańskim płaskowyżu Nazca zginęło 6 osób - 4 Brytyjczyków i 2 Peruwiańczyków.

Do katastrofy doszło wczoraj o 16:10 czasu lokalnego (21:10 GMT). Samolot Cessna Skywagon wystartował z lokalnego lotniska Maria Reiche. 5 minut po starcie pilot zgłosił problemy z silnikiem. Według policji, załoga próbowała awaryjnie lądować niedaleko Ogoncalla koło hotelu Major. Samolot rozbił się ok. 3 km od lotniska, zahaczając o korzeń świeżo ściętego drzewa. Zginęli wszyscy znajdujący się na jego pokładzie.

W katastrofie zginęło 2 Peruwiańczyków - załoga samolotu, i 4 brytyjskich turystów, wśród nich jedna kobieta. Brytyjczycy to 30-letni Andrew Brow, Gayle Cowel (34 lata), Warren Denhgan (34) i Alabtair Powe (34). Pilotem był Ricardo Cárdenas García (40), a drugim pilotem Gilberto Zúñiga Sánchez (56).

Prawdopodobną przyczyną katastrofy były problemy z silnikiem. Ten sam samolot musiał już w tym roku awaryjnie lądować z podobnego powodu. Wówczas lądowanie się udało.

Rozbity samolot to Cessna 185 Skywagon nr rej. OB-1808, należąca do Air Nasca. Nad płaskowyżem Nazca lata około 40 samolotów wożących turystów na loty widokowe. Loty te są trudne pilotażowo ze względu na rozrzedzone powietrze. Płaskowyż Nazca jest położony ok. 3200 m npm.

To kolejna podobna katastrofa lotnicza w br. w tym rejonie. W lutym w katastrofie samolotu Cessna 206 zginęło 4 Peruwiańczyków i 3 Chilijczyków (Katastrofa w Peru, 2010-02-26). Z kolei w kwietniu 2008 zginęło 5 Francuzów (przeżył tylko pilot). Po tych katastrofach Peruvian Directorate of Civil Aviation (DGAC) przeprowadził specjalny przegląd samolotów wykonujących loty widokowe nad płaskowyżem Nazca. Zalecił też, by loty tego typu wykonywały dwuosobowe załogi z maksimum 8 turystami, a samoloty nie miały więcej niż 15 lat.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.