Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

NHIndustries zapłaci 20 mln Euro kary

Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, 17 grudnia 2007

Europejski producent śmigłowców NH90 zapłaci prawie 20 mln Euro kary za opóźnienie w dostawach swoich maszyn do Finlandii.

Informację podał minister obrony Finlandii, Jyri Häkämies. Jego kraj zamówił 20 śmigłowców NH90, w konsorcjum francusko-nienmieckiego Eurocoptera, włoskiej Agusty i holenderskiego Stork Fokker Aerospace. Dostawy miały zakończyć się we wrześniu 2007. Obecnie Finowie oczekują na przybycie pierwszego NH90, co ma nastąpić w połowie 2008. Pierwotna wartość kontraktu wynosiła 780 mln Euro.

Nowe śmigłowce mają zastąpić starzejącą się flotę Mi-8 lotnictwa wojsk lądowych.

Kontrakt od początku miał poważne opóźnienia. Został podpisany w 2001. Miał doprowadzić do otrzymania przez Finlandię, Szwecję i Norwegię łącznie 69 śmigłowców, przy czym dostawy miały być realizowane w latach 2004-2008. 50 NH90 miały wyprodukować fińskie zakłady Patria Aviation. Jednak program rozwojowy i uzyskanie certyfikatów trwały do 2006, kiedy pierwszego NH90 otrzymały Niemcy.

Opóźnienia pojawiły się również względem zamówienia nordyckiego. Jedynie Szwecja otrzymała w połowie roku pierwszy egzemplarz. Dodatkowe opóźnienie względem Finlandii spowodowane jest przedłużaniem się skomplikowanej procedury uzyskania certyfikatów miejscowych władz lotnictwa wojskowego oraz realizacją przez NHIndustries zamówień niemieckich i francuskich.

Zakłady Patria Aviation montują 3 NH90 przeznaczone dla rodzimego odbiorcy. 14 grudnia Partia i NHIndustries podpisały umowę o poszerzeniu zadań centrum serwisowego dla nordyckich NH90.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.