Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat Airbusa 330 MRTT

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 08 października 2010

Hiszpańskie, wojskowe władze lotnicze wydały certyfikat dla tankowca powietrznego A330 MRTT. Otwiera to drogę do zrealizowania pierwszych dostaw.

A330 MRTT został do tej pory zamówiony w łącznie 28 egz. przez Australię, Wielką Brytanię, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Arabię Saudyjską / Zdjęcie: Airbus

Certyfikat wydał Instituto Nacional de Tecnología Aerospacial, który koncentrował się na wyposażeniu wojskowym oraz systemie przesyłu paliwa. Zgodę na wykorzystanie zmodernizowanego samolotu cywilnego (A330-200) wydały europejskie władze lotnicze kilka miesięcy temu.

W czasie procesu certyfikacyjnego odbyło się ponad 280 lotów A330 MRTT oraz prawie 170 lotów testowego A310, na którym badano działanie układu paliwowego. Odbyło się prawie 1600 próbnych tankowań, w tym część z nich przetaczaniem paliwa (łącznie dystrybuowano 450 t paliwa). Również sam Airbus ponad 600 razy łączył się - jako odbiorca - z innym tankowcem powietrznym. W próbach tych uczestniczyły samoloty F-16, F/A-18, E-3 AWACS oraz drugi egz. A330 MRTT.

Zakończenie procesu certyfikacyjnego pozwoli na zrealizowanie pierwszych dostaw. Dwa samoloty trafią do australijskich wojsk lotniczych przed końcem bieżącego roku.

A330 MRTT może zabierać do 115 t paliwa. W wersji transportowej: do 300 żołnierzy lub 45 t ładunków. W odmianie medycznej istnieje możliwość wzięcia na pokład do 130 rannych na noszach.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.