Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fatalny stan holenderskich F-16

Lotnictwo wojskowe, 08 listopada 2010

Holenderskie ministerstwo obrony pośrednio potwierdziło, że tylko trzecia część z 87 myśliwców F-16AM/BM jest zdolna do lotu.

</span>Holenderski F-16 nad Afganistanem / Zdjęcie: DO USA

Sprawę fatalnego serwisowania F-16 przypomniały w ubiegłym tygodniu związki zawodowe pracowników wojska ACOM. Przedstawiciele centrali ujawnili mediom, że jedynie co trzeci z 87 samolotów, wyprodukowanych w latach 1970. i 1980. przez Fokkera, pozostaje w stanie zdolnym do lotów. Pozostałe zostały uziemione, a często służą jako magazyny części zamiennych. Jan Kleian szef ACOM powiedział, że często w hangarach stoją jedynie szkielety samolotów.

Proces ten pogłębia się. Jeszcze 3 lata temu - według Kleiana - zdolnych do lotu pozostawało 45 maszyn. Dzisiaj jedynie ok. 30.

Powodem tego stanu rzeczy są oszczędności finansowe. Potwierdziła to pośrednio pani rzecznik prasowy ministerstwa, mówiąc o negatywnych konsekwencjach polityki rządu. Z drugiej jednak strony nie wypowiedziała się na temat liczb, podanych przez związkowców.

Sytuacja ta rodzi rosnącą frustrację wśród pilotów. Sytuację pogłębia fakt, że niedawno przeprowadzono remont 18 F-16, połączony z modernizacją, by zaraz potem sprzedać te samoloty Chile (zobacz: Holenderskie F-16 w Chile w 2010).

Pojawiają się również głosy krytyki, odnośnie zakupu amerykańskich F-35. Przeciwnicy transakcji twierdzą, że rząd forsuje ją wyłącznie z powodów prestiżowych, nie posiadając odpowiednich środków, nawet na serwisowanie starych samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.