Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa An-22

Lotnictwo wojskowe, 29 grudnia 2010

Wczoraj wieczorem rozbił się samolot transportowy WWS - An-22. 12 osób znajdujących się na jego pokładzie prawdopodobnie zginęło.

An-22A wystartował z Woroneża wczoraj ok. 21:00 z dwiema załogami na pokładzie. Leciał na lotnisko Migałowo w Obwodzie Twerskim. Wykonywał lot szkolno-treningowy. Około pół godziny po starcie zniknął z ekranów radarów. Leciał wówczas na wysokości 7,2 km. Wraku poszukiwało 12 grup ratowniczych. Rosyjskie media podają, że znaleziono go dopiero dziś o 4:10 niedaleko wioski Krasnyj Oktriabr, ok. 100 km na południe od Tuły. Charakter zniszczeń wskazuje na to, że samolot spadł na ziemię w całości. Na miejscu katastrofy powstał lej o średnicy 20 m i głębokości 4 m.

Według rosyjskich mediów, na miejscu katastrofy znaleziono już rejestratory pokładowe. Ministerstwo obrony temu zaprzecza.

Za najbardziej prawdopodobną przyczynę katastrofy uważa się nieoficjalnie awarię systemów elektronicznych. Dowództwo WWS zawiesiło loty wszystkich posiadanych samolotów An-22, ale także bombowców Tu-95MS, wyposażonych w takie same silniki, co może sugerować podejrzenia awarii napędu. Kilka wcześniejszych wypadków An-22 było związanych z takimi awariami. Według pilotów, gdy wyłączy się jeden z zewnętrznych silników, powstaje duży moment, który trudno opanować, szczególnie gdy lot odbywa się na małej wysokości. Jeden z członków komisji badającej wypadek, mówi nieoficjalnie, że mogło też dojść do oblodzenia. Warunki atmosferyczne temu sprzyjały.

Według nieoficjalnych danych, katastrofie zginęło 12 osób - wszyscy, którzy znajdowali się na pokładzie samolotu. Oficjalnie nie zostało to jeszcze potwierdzone. Rosyjskie media podają nazwiska ofiar katastrofy. Najwyżsi rangą z nich to ppłk Iwanow i mjr Andriej Biełow.

Rozbity samolot to An-22A Antiej nr burtowy 09343 (początkowo CCCP-09343, od 1994 RA-09343), nr fabryczny 043482272, nr ser. 06-05, wyprodukowany 31 października 1974 w TAPOiCz (zdjęcie: Siergiej Połunin). Do zakończenia eksploatacji pozostało mu tylko 10 miesięcy.

Od rozpoczęcia produkcji seryjnej w 1969 zbudowano 68 An-22. W różnych wypadkach zniszczeniu uległo 9 z nich. Według nieoficjalnych danych, w wyposażeniu WWS do wczoraj pozostawało 5 An-22 zdatnych do lotu.

An-22 to duży samolot transportowy, o udźwigu 80 t. Jego zasięg wynosi 5,2 tys. km, a prędkość przelotowa 650 km/h.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.