Słoweńska Pipistrel poinformowała wczoraj o rozpoczęciu produkcji seryjnej dwuosobowych szybowców o napędzie elektrycznym Taurus Electro G2. Otrzyma je w bieżącym roku ponad 20 klientów.
Słoweńska Pipistrel d.o.o Ajdovščina, została założona w Jugosławii w 1987. Pierwszym produktem były motolotnie. W latach 1990., poszerzono ofertę o motoszybowce. Są one wykonywane zgodnie z wymogami amerykańskich przepisów dla LSA - lekkich samolotów sportowych o maksymalnej masie startowej do 600 kg, z jedno lub dwuosobową załogą.
Jednym z nich jest Taurus Electro G2, dwuosobowy szybowiec z napędem elektrycznym, prezentowanym szeroko w ubiegłym roku (zobacz także: Motoszybowiec z LSA). Od wczoraj jest reklamowany jako pierwszy dostępny na rynku z produkcji seryjnej.
Słoweńcy oferują samolot w dwóch podstawowych modelach. Akumulatory pierwszego pozwalają wznieść się na wysokość 1200 m, drugiego na 2000 m. Silnik chowany jest automatycznie, po osiągnięciu 1000 m, po czym Taurus leci lotem ślizgowym. Pilotowi pozostaje więc różny zapas pracy silnika.
Producent deklaruje, że w ciągu bieżącego roku uzyska certyfikaty władz lotniczych Francji, RPA i USA, co otworzy drogę do pierwszych dostaw. Przedstawiciele Pipstrela szacują, że przekażą w tym czasie odbiorcom ponad 20 maszyn.