Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Niższe ceny kolejnych LCS

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 18 marca 2011

Wczoraj Pentagon zawarł kolejne umowy roczne z Lockheed Martinem i Austal USA, dotyczące budowy po jednej fregacie klasy Littoral Combat Ship. Ich cena jest niższa, od okrętów zamówionych w 2010.

Prezentowany trimaran Austala ma identyczne systemy uzbrojenia, co konkurencyjny, klasyczny okręt Lockheed Martina. Pierwszy zapewnia większą przestrzeń ładunkową i pokład lotniczy, drugi umożliwia przyjęcie liczniejszej grupy dodatkowych osób na pokład. Ze względu ma podobną cenę, fakty te przyczyniły się do wyboru obu konstrukcji / Zdjęcie: US Navy

Podpisane wczoraj umowy wypełniają zapisy porozumienia ramowego z końca ubiegłego roku, gwarantującego obu producentom otrzymanie zleceń na budowę po 10 okrętów do 2015 włącznie (zobacz: Dwaj zwycięzcy). W grudniu 2010 podpisano jednocześnie kontrakty na budowę pierwszej pary z wymienionych 20 LCS. Obecne umowy są więc drugimi zleceniami cząstkowymi.

Dzięki temu US Navy zapewniła sobie do tej pory otrzymanie łącznie 8 fregat do działań na wodach szelfowych. USS Freedom i USS Independence już zostały włączone w skład marynarki wojennej. Trwa budowa Forth Worth (Lockheed Martin) i Coronado (Austal). Kolejne 4 okręty zostały zamówione w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

Po podpisaniu wczorajszych umów, okazało się, że koszt budowy 7. i 8. jednostki będzie znacząco mniejszy niż wcześniejszych fregat. Pierwsza para pochłonęła 630-700 mln USD za egz. Okręty 5. i 6., zamówione w grudniu 2010, wyceniono na 436,9 mln USD i 432,1 mln USD, budowane odpowiednio przez Lockheed Martina i Austala.

W najnowszej transakcji wartości te wynoszą 376,6 mln USD (klasyczna fregata) i 368,6 (trimaran), a więc są zaledwie o ok. 15-16 mln USD wyższe, od planowanych kilka miesięcy temu za docelowe dla seryjnych okrętów. Całkowity koszt będzie jednak powiększony o cenę zakupu uzbrojenia, co pochłania dodatkowo ok. 25 mln USD. Pentagon zakłada również specjalną rezerwę, w wysokości ok. 20 mln na okręt, w celu wprowadzania np. ewentualnych zmian modernizacyjnych.

Koszt jednostkowy seryjnych fregat klasy LCS s zacuje się więc na ok. 400 mln USD. Po włączeniu kosztów prac badawczo-rozwojowych, przy założeniu zbudowania łącznie 55 okrętów, suma ta wzrośnie do 430-440 mln USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.