Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dwaj zwycięzcy

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 30 grudnia 2010

Przedstawiciele US Navy poinformowali dzisiaj o wyborze obu konkurujących przedsiębiorstw - Lockheed Martina i Austal USA - jako dostawców fregat klasy Littoral Combat Ship.

</span></span>Konstrukcja Lockheed Martina, USS Freedom, została zwodowana i przyjęta do służby szybciej, niż konkurencyjny okręt. Odbyła już także swoją pierwszą misję bojową /Zdjęcie: US Navy

W ten sposób potwierdziły się październikowe doniesienia o powrocie do pierwotnych planów US Navy (zobacz: LCS - dwaj dostawcy?). Dzięki nim marynarka wojenna będzie otrzymywać okręty w szybszym tempie, niż przy wyborze jednego dostawcy. Zminimalizuje również ewentualne skutki opóźnień budowy okrętów. Decyzja komisji przetargowej odzwierciedla podobne oceny obu konstrukcji, wyposażonych w identyczne systemy walki i spełniające podobne wymogi, dotyczące np. charakterystyk morskich.

</span></span>Z kolei owoc współpracy amerykańskiej General Dynamics i australijskiej Austal, USS Independence, dzięki układowi trimarana, zaoferował bezkonkurencyjnie duży pokład lotniczy / Zdjęcie: Austal

Według zapisów podpisanych umów, zarówno Lockheed Martin, jak i występująca samodzielnie Austal USA, otrzymały zamówienia na zbudowanie po 10 okrętów do 2015 włącznie. General Dynamics - do niedawna lider konkurencyjnej wobec Lockhhed Martina grupy przemysłowej - zdecydował się występować jako poddostawca Austala, dla zachowania możliwości występowania swoich stoczni w przetargach na budowę kolejnych okrętów (zobacz: Austal i GD osobno).

Łączna wartość 20 zbudowanych fregat wyniesie ok. 7,14 mld USD, z czego 3,62 dla Lockheed Martina i prawie 3,52 dla Austal USA.

Podpisane niedawno kontrakty dotyczą jednak bezpośrednio finansowania budowy tylko po jednym okręcie, z budżetu na 2010 (436,9 mln dla Lockheed Martina i 432,1 mln USD dla Austala). Kolejne 18 jednostek będzie budowanych na podstawie umów, zawieranych w każdym z następnych lat, z sum, wydzielanych z budżetów Pentagonu do 2015 włącznie.

Przedstawiciele US Navy zaznaczyli, że średnia cena jednostkowa fregat wyniesie ok. 440 mln USD, czyli zdecydowanie mniej, niż oszacowana wcześniej przez parlament kwota 538 mln USD.

Obecnie w służbie znajdują się dwie pierwsze jednostki klasy LCS, USS Freedom i USS Independence, przy czym trwa proces ich doposażenia i testowania. Lockheed Martin w grudniu zwodował również bliźniaczy, wobec pierwszej z wymienionych fregat, USS Fort Worth, zaś Austal finalizuje prace stoczniowe nad drugim trimaranem, USS Coronado. Pentagon zamierza zkupić łącznie 55 okrętów klasy LCS.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.