9 stycznia przedstawiciele Suchoja poinformowali, że zakłady koncernu w Nowosybirsku rozpoczęły seryjną produkcję samolotów uderzeniowych Su-34.
Zakład ma możliwość jednoczesnego montażu do 20 samolotów tego typu. Nie wiadomo jednak, na ile maszyn otrzymano zamówienie. Obecnie rosyjskie wojska lotnicze wykorzystują 5 Su-34, łącznie z samolotami prototypowymi. Są one wykorzystywane w programie testów (zobacz: Drugi etap prób państwowych Su-34).
Tymczasem według ujawnionych wcześniej planów w 2009 WWS Rosji mają mieć łącznie 18 Su-34, a w 2015 - 58 egz. Według oświadczeń ówczesnego ministra obrony Siergieja Iwanowa z 2006, pierwszy pułk - wyposażony w 24 samoloty - ma osiągnąć gotowość bojową w 2010. Dokładnie 10 lat później zakłady Suchoja powinny dostarczyć ostatni z ok. 200 zaplanowanych do przejęcia Su-34.
Oznacza to, że w ciągu najbliższych lat średnia roczna produkcja powinna oscylować wokół 7-8 samolotów, zaś w latach 2015-2020 powinna wzrosnąć do 25-30. Informacje te potwierdził pośrednio 6 marca 2007 Władimir Michałow, ówczesny dowódca WWS, mówiąc o planach przejęcia 6 seryjnych Su-34 w 2007 i 10 w 2008 oraz powtarzając dane o docelowej liczbie samolotów.
Nowe, wielozadaniowe bombowce pozostaną w służbie przez 30-40 lat i zastąpią modernizowane obecnie Su-24. Jednocześnie o wiele większe możliwości bojowe pozwolą zmniejszyć liczbę samolotów uderzeniowych. WWS mają - według najnowszych wypowiedzi przedstawicieli rosyjskich władz wojskowych - ponad 300 Su-24 wersji M (podstawowej z produkcji lat 1981-93) i M2 (ze zmodernizowaną elektroniką, doposażone w kpr powietrze-powietrze R-73 i przedłużonym resursem). Jeszcze rok temu zachodni obserwatorzy twierdzili jednak, że było ich ponad 450, nie licząc kilkudziesięciu samolotów rozpoznawczych (MR i MP).
Według przedstawicieli producenta, cena jednego Su-34 została ustalona na 36 mln USD.