Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Odbiór cyfrowej Bryzy

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 01 kwietnia 2011

Wczoraj Inspektorat Uzbrojenia poinformował o odebraniu pierwszego z ośmiu zamówionych samolotów M-28B/PT Bryza, z nową awioniką i wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi.

Samolot o numerze ogonowym 0218 pozostanie w Mielcu jeszcze przez kilka tygodni, do czasu zakończenia szkolenia pilotów i mechaników

Ostatnie podpisy na protokole przyjęcia nowej Bryzy złożono 30 marca. MON kupiło 8 samolotów za 399 mln zł, na mocy kontrowersyjnej umowy z 2008, zmienionej ostatecznie rok później (zobacz: MON nadal chce przepłacać za Bryzy).

M-28B/PT zostały wyposażone w nowe wskaźnki LCD i EICAS, systemy nawigacyjne, platformy inercyjne, radar pogodowy, centralę danych aerodynamicznych i wskaźnik rezerwowy.

Nowy kokpit Bryzy z wyświetlaczami, zamiast wskaźników analogowych / Zdjęcia: IU

Tak duże zmiany w systemie awionicznym spowodowały, że samolot musiał przejść badania typu statku powietrznego, co wydłużyło proces odbioru maszyny.

Producent, Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o., należące do amerykańskiej UTC, zapewnia, że pozostałe samoloty będą dostarczane zgodnie z harmonogramem. W bieżącym roku Siły Powietrzne RP otrzymają jeszcze dwie nowe Bryzy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.