Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Uziemienie starszych modeli B737

Lotnictwo cywilne, 05 kwietnia 2011

W związku z pęknięciem kadłuba Boeinga 737-300 Southwest Airlines, linia uziemiła 81 samolotów tego modelu. Na całym świecie natychmiastowej inspekcji powinno zostać poddanych 175 maszyn.

Southwest posiada ok. 550 samolotów pasażerskich. Wszystkie to maszyny rodziny B737. 175 z nich to B737-300. Połowa z nich musiała zostać poddana inspekcji / Zdjęcie: Brian

Wypadek B737-300 linii Southwest (zobacz: Pękł kadłub Boeinga 737) spowodował uziemienie wszystkich, podobnych samolotów tego przewoźnika. Do sprawdzenia zakwalifikowano 81 samolotów. Według danych z niedzielnego wieczoru, na 22 sprawdzone już samoloty, w 3 wykryto pęknięcia.

Powstały one jako wynik zmęczenia metalu i grożą powiększeniem się rys, aż do wystąpienia podobnych objawów, co w przypadku feralnego, piątkowego lotu.

Uziemienie 81 samolotów spowodowało konieczność odwołania w weekend 600 lotów Southwest Airlines. Liczba ta zmniejsza się z każdą godziną, wraz z kierowaniem do normalnej służby kolejno sprowadzanych maszyn. Wiadomo, że proces ten ma zakończyć się dzisiaj w nocy.

Zgodnie z zaleceniami Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB), inspekcji muszą zostać poddane wszystkie samoloty B737-300, -400 i -500, starsze niż 15 lat i mające za sobą ponad 30 tys. cykli startów i lądowań (co wiąże się ze zmianami ciśnienia).

Szczegółowa lista zmusza do przeglądów ok. 80 samolotów w USA (niezależnie od przedsięwzięć Southwest Airlines) i dodatkowo ok. 95 maszyn w innych krajach. NTSB przy współpracy Boeinga określił warunki takich przeglądów i czas ich powtarzania. Według danych producenta, podobne procedury powinny zostać w najbliższym czasie wdrożone - przy standardowych przeglądach - w odniesieniu do 1800 starszych Boeingów 737 różnych modeli.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.