Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Europoltech 2011: UAVS z Krakowa

Przemysł zbrojeniowy, 16 kwietnia 2011

Na warszawskich targach policyjnych Europoltech zadebiutował mały, 32-kg bezzałogowy śmigłowiec stworzony przez UAVS Poland.

Bezzałogowy  śmigłowiec o rozpiętości łopat 2,5 m napędzany jest 9-konnym  silnikiem benzynowym o przeciwległych cylindrach (typu bokser). Zasięgu  10 km lotu według zaprogramowanego planu trasy, na pułapie do 1000  m

Bezzałogowiec powstał w wyniku 5-letnich badań prowadzonych w krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej. Aby skomercjalizować zdobytą podczas prac naukowych wiedzę założono przedsiębiorstwo typu spin-off UAVS (Unmanned Aerial Vehicle Systems) Poland.

Śmigłowiec o masie 32 kg, przeznaczony jest do transportowania systemów wizyjnych o masie do 10 kg. Standardowym wyposażeniem jest głowica obserwacyjna z kamerą termowizyjną i kamerą telewizyjną. Śmigłowiec został wyposażony w autopilota, umożliwiającego wykonanie pionowego startu i lądowania, jak również autonomicznego lotu. Procedura automatycznego startu i lądowania może zostać wykonana w obszarze 4 x 4 m2.

Czas  lotu, zależny od ilości zatankowanego paliwa - do 2 godzin.  Dokładność pozycjonowania w poziomie - poniżej 2 m, w pionie - poniżej  0,25 m. Zasięg łącza wideo - do 3 km / Zdjęcia: Remigiusz Wilk

Obok maszyny w skład systemu wchodzi stacja bazowa, umożliwiająca definiowanie trasy lotu bezzałogowca przez nanoszenie punktów nawigacyjnych na elektroniczną mapę. Wszystkie punkty mogą być zmieniane w trakcie lotu przez operatora. Obraz z głowicy wyświetlany i rejestrowany jest w czasie rzeczywistym na stacji bazowej.

Przykładowe zastosowania śmigłowca z krakowskiego UAVS Poland to szeroko pojęty monitoring w połączeniu z diagnostyką, zdjęcia termowizyjne, naprowadzanie pocisków czy misje ratunkowe.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.