Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ka-62 z silnikami Turbomeca

Lotnictwo cywilne, 27 kwietnia 2011

Przedstawiciele rosyjskiej spółki Wiertolety Rossji i francuskiej Turbomeca podpisali umowę o dostawach nie mniej niż 308 silników turbowałowych Ardiden 3G dla śmigłowców Ka-62.


Ka-60 Kasatka, to rozwijany przez wojsko następca śmigłowców rodziny Mi-8. Cywilna wersja maszyny, Ka-62, ma znaleźć zastosowanie m.in. w przemyśle wydobywczym / Zdjęcie: Kamow

Ka-60 istnieje już w postaci kilku egz., głównie prototypów, z których część została przekazana wojsku (zobacz także: Wypadek Ka-60).

Prace nad cywilną odmianą dwusilnikowego śmigłowca odbywają się wolniej. Przedstawiciele Kamowa podają, że otrzymanie certyfikatu planowane jest na 2014, co poprzedzi bezpośrednio pierwsze dostawy.

Ka-62 istnieje obecnie w postaci jednego prototypu. Maksymalna masa startowa wynosi 6250 kg, prędkość maksymalna 300 km/h. Śmigłowiec przeznaczony jest do przewożenia 14-16 pasażerów albo do 2,5 ładunków na podwieszeniach zewnętrznych.

Umowa z Francuzami stanowi wypełnienie porozumienia intencyjnego z lutego ubiegłego roku, kiedy Rosjanie zobowiązali się do wykorzystania silników grupy Safran, do której należy Turbomeca. W praktyce usuwa to silniki amerykańskie i włoskie, jeszcze kilka lat temu przewidywane dla zwesternizowanych modeli Ka-62.

Silniki rodziny Ardiden 3 mają moc od 1700 do 2000 KM. Rosyjskie silniki, przeznaczone na rynki państw WNP, a więc RKBM Rybińsk RD-600V lub Klimow VK-1500 są nieco słabsze. Mają maksymalną, krótkotrwałą moc rzędu 1500 KM. Do tej pory nie zdecydowano, która z tych konstrukcji będzie montowana w seryjnych maszynach, choć za podstawowe rozwiązanie uważano przez długi czas montaż RD-600V.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.