Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejny wypadek IJT

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 02 maja 2011

W czasie lotu testowego rozbił się prototyp indyjskiego IJT (Intermediate Jet Trainer) - HJT-36 Sitara. Obaj jego piloci przeżyli.

Do wypadku doszło 28 kwietnia ok. 15:10 czasu lokalnego (09:40 UTC). Prototyp S-3466 (na zdjęciu podczas Air India 2011) rozbił się w czasie lotu testowego, wkrótce po starcie z lotniska HAL (Hindustan Aeronautics Limited, producenta IJT), ok. 70 km od Bangalore w dystrykcie Krishnagiri. Spadł na Kelamangalam las niedaleko Lakshmipuram Village w Hosur i spłonął.

Prototyp IJT był pilotowany przez pilotów National Flight Test Centre (NFTC), który powstał w 1994, pierwotnie do testowania indyjskiego lekkiego myśliwca (LCA) Tejas (Wstępna gotowość Tejasów, 2011-01-10). Obu pilotom (group captain Mathur i wing commander Patra) udało się katapultować i przeżyć wypadek. Podjął ich śmigłowiec wojskowy, którym wrócili do Bangalore.

Na miejsce wypadku przybył m.in. prezes HAL Ashok Nayak, który obserwował próby samolotu. We wraku odnaleziono rejestratory pokładowe. Ich zapisy są już analizowane. Nieoficjalnie podaje się, że piloci utracili kontrolę nad samolotem przy próbie przeciągnięcia.

To już trzeci wypadek w historii IJT. W 2007 podczas pokazów Air India prototyp IJT wypadł z pasa i uległ poważnym uszkodzeniom. W lutym 2009 rozbiciu podczas lądowania uległ inny prototyp IJT.

IJT (Intermediate Jet Trainer, wczesniej Advanced Jet Trainer), określany jako HJT-36 Sitara, to poddźwiękowy odrzutowy samolot szkolno-treningowy rozwijany jako następca HJT-16 Kiran. Program jest opóźniony już o 6 lat w stosunku do pierwotnych planów (Indyjskie kłopoty z silnikami, 2008-03-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.