Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

15 mld USD mniej na JTRS

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 16 sierpnia 2011

Wobec gwałtownego wzrostu kosztów, Pentagon zamierza zredukować zamówienie na radiostacje powstałe w programie JTRS. Zamiast blisko 87 tys. chce kupić jedynie 11 tys. JTRS GMR i zaoszczędzić 15 mld USD.

Już wcześniej było wiadomo, że program JTRS (Joint Tactical Radio System) przekroczył limit wyznaczony ustawą Nunn-McCurdy'ego z 1983. Przewiduje ona, że Department of Defense musi złożyć Kongresowi specjalne sprawozdanie, gdy koszty realizacji programu przekroczą plan o 15%. Gdy wzrost jest większy niż 25%, program powinien zostać anulowany, chyba że Pentagonowi uda się udowodnić, iż za jego kontynuacją przemawiają ważne względy bezpieczeństwa państwa.

Głównym celem programu JTRS jest zbudowanie sterowanego programowo urządzenia (rodziny radiostacji), które zastąpi ok. 30 radiostacji używanych przez amerykańskie siły zbrojne. Większość z nich jest niekompatybilnych ze względu na stosowane częstotliwości i kody. Nowe urządzenie pracować docelowo w zakresie od 2 MHz do 2 GHz i przekazywać różnego rodzaju dane potrzebne na polu walki.

Według Government Accountability Office, koszt fazy R+D programu JTRS w latach 2002-2011 wzrósł o 69% ponad plan. Realizowany przez Boeinga program Joint Tactical Radio System Ground Mobile Radio (JTRS GMR) dla US Army w fazie badawczo-rozwojowej miał kosztować 370 mln USD. Teraz wiadomo, że jego koszt wzrósł do ok. 1,4 mld USD. Wypełnia to z dużym nadmiarem wymagania ustawy Nunna-McCurdy'ego i wystarcza do anulowania programu. Alternatywą jest ograniczenie zamówień na gotowe urządzenia.

12 sierpnia DoD poinformował, że zamówienie na JTRS GMR będzie wielokrotnie zredukowane. Zamiast 86956 US Army otrzyma zaledwie 11030 nowych urządzeń. Planowane redukcje mają przynieść oszczędność na poziomie 15 mld USD. To już kolejna redukcja w ramach programu JTRS (RF-7800I, czyli... Fonet IP, 2009-03-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.