Reklama
Reklama

W pobliżu Lenobłasti rozbił się prywatny samolot Jak-18T. W katastrofie zginęły 4 osoby.

Do katastrofy doszło dziś w pobliżu Lenobłasti w rejonie Łomonosowskim, ok. 50 km od St. Petersburga. Samolot Jak-18T rozbił się koło wsi Ropsza ok. 15:10 czasu lokalnego, zahaczając o dach jednego z domów. Jego szczątki spłonęły. Na miejscu zginęły 4 osoby znajdujące się na pokładzie samolotu.

Katastrofa wydarzyła się w czasie pokazów. Samolot wykonywał pętlę i w jej górnym punkcie wpadł w płaski korkociąg. Nie wiadomo, czy przyczyną katastrofy była awaria techniczna, czy błąd pilota. Jak-18T jest uznawany za niezawodny, a 59-letni pilot był bardzo doświadczony.

Rozbity, jednosilnikowy Jak-18T należał do prywatnej osoby, prawdopodobnie członka Aeroklubu Newskiego. Jego pilotem był Aleksandr Gołubiew, który samolot dzierżawił. Zginęli także Jurij Kirianow, Fiodor Kirianow i Michaił Smirnow.

Samolot turystyczny Jak-18T powstał na bazie 2-miejscowego szkolno-treningowego Jak-18. Jaki-18T produkowano w Smoleńsku. Wyprodukowano ponad 500 maszyn tego typu. W 1988 wycofano je z eksploatacji w organizacjach państwowych, a część (ok. 200) sprzedano później osobom prywatnym.

Do katastrofy doszło dziś w pobliżu Lenobłasti w rejonie Łomonosowskim, ok. 50 km od St. Petersburga. Samolot Jak-18T rozbił się koło wsi Ropsza ok. 15:10 czasu lokalnego, zahaczając o dach jednego z domów. Jego szczątki spłonęły. Na miejscu zginęły 4 osoby znajdujące się na pokładzie samolotu.

Katastrofa wydarzyła się w czasie pokazów. Samolot wykonywał pętlę i w jej górnym punkcie wpadł w płaski korkociąg. Nie wiadomo, czy przyczyną katastrofy była awaria techniczna, czy błąd pilota. Jak-18T jest uznawany za niezawodny, a 59-letni pilot był bardzo doświadczony.

Rozbity, jednosilnikowy Jak-18T należał do prywatnej osoby, prawdopodobnie członka Aeroklubu Newskiego. Jego pilotem był Aleksandr Gołubiew, który samolot dzierżawił. Zginęli także Jurij Kirianow, Fiodor Kirianow i Michaił Smirnow.

Samolot turystyczny Jak-18T powstał na bazie 2-miejscowego szkolno-treningowego Jak-18. Jaki-18T produkowano w Smoleńsku. Wyprodukowano ponad 500 maszyn tego typu. W 1988 wycofano je z eksploatacji w organizacjach państwowych, a część (ok. 200) sprzedano później osobom prywatnym.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.