Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Marokańska Sigma

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 12 września 2011

W sobotę kontradm. Mohamed Laghmari przejął oficjalnie na rzecz marynarki wojennej Maroka pierwszą z trzech jednostek typu Sigma, zbudowaną w holenderskiej stoczni DSNS.

Tarik ben Ziyad, już pod banderą Maroka, w czasie ostatnich prób morskich. Okręty tego typu są uzbrojone w pociski przeciwokrętowe Exocet MM40, przeciwlotnicze krótkiego zasięgu Mistral, działo morskie Oto Melara 76 mm, zestaw obrony bezpośredniej Denel Vector G-12 kalibru 20 mm oraz 2 wyrzutnie torped B515. Z pokładu lotniczego będzie operował śmigłowiec o masie do 5 t / Zdjecie: DSNS

Damen Schelde Naval Shipbuilding (DSNS) podpisała umowę o dostawie trzech okrętów wojennych dla Maroka w lutym 2008 (zobacz: 3 fregaty dla Maroko). Porozumienie, o szacowanej wartości 730 mln USD, zakłada dostarczenie dwóch jednostek Naval Patrol 9113 i jednej Naval Patrol 10145. Pierwsze z nich, o długości 90 m mają wyporność 1692 t i były w przeszłości określone jako korwety. Większy okręt, o długości 98 m i wyporności 2075 t, był nazywany fregatą i to właśnie on został przekazany odbiorcy jako pierwszy.

DSNS wywiązuje się do tej pory zarówno z terminarza, jak i preliminarza prac. Tarik ben Ziyad (nr burtowy 613) został zwodowany 12 lipca ubiegłego roku (zobacz: Wodowanie marokańskiej Sigmy). Dzisiaj rozpoczyna się finalne, 3-tygodniowe szkolenie całej marokańskiej załogi jednostki. Po jego zakończeniu, pod koniec września, fregata opuści bazę morską w Den Helder i popłynie do Maroka.

Prace przy kolejnych jednostkach trwają. Druga z nich (nr 614) została zwodowana w lutym bieżącego roku. Jeszcze przed końcem 2011 w jej ślady pójdzie trzeci okręt nr 615 (zobacz: Wodowanie marokańskiej fregaty).

Sigmy, wraz z zamówioną w 2008 we Francji dużą fregatą typu FREMM, będą stanowić trzon marynarki wojennej Maroka przez najbliższe dziesięciolecia. Ich dopełnieniem będą mniejsze jednostki patrolowe i okręty desantowe.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.