Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy spór USA-UE

Lotnictwo cywilne, 14 września 2011

Komisja transportu i infrastruktury Izby Reprezentantów USA, zobowiązała rząd do zakazania liniom lotniczym płacenia krajom UE dodatkowych opłat za emisję dwutlenku węgla.

Samoloty postrzegane sa w UE jako jeden z głównych czynników emisji CO<font size=2. Przewoźnicy lotniczy poddani zostaną podobnym regułom, co elektrownie czy zakłady przemysłu ciężkiego / Zdjęcie: acs.com" />

ETS (European Emissions Trading Scheme) Europejski System Handlu Emisjami działa od 2005 i obejmuje ok. 10 tys. zakładów, emitujących największe ilości dwutlenku węgla. Od 1 stycznia 2012, do grupy tej zaliczane będą również europejskie linie lotnicze. Te, które przekroczą normy, będą musiały uiścić duże kary, inne będą mogły zarabiać na sprzedaży niewykorzystanych norm emisji.

W związku z tym, że CO2 wydalają również samoloty spoza UE, przewoźnicy mają przekazywać krajom, w których najczęściej lądują, specjalną opłatę,w istocie podatek emisyjny.

Komisja transportu i infrastruktury Izby Reprezentantów uznała, że takie przymusowe rozwiązanie jest naruszeniem suwerenności USA i prawa międzynarodowego. W związku z tym wydała uchwałę, która zobowiązała rząd do zakazania amerykańskim liniom lotniczym podporządkowania się regulacjom ETS. Jednocześnie zobowiązano administrację waszyngtońską do podjęcia negocjacji i wykorzystania innych środków, dla uniknięcia nakładania kar na przewoźników przez władze lotnicze UE.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.