Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat dla FSTA

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 16 września 2011

Brytyjska wersja samolotu tankującego Airbus 330 MRTT, Future Strategic Transport Aircraft (FSTA) otrzymał certyfikat wojskowy. Otwiera on drogę do pierwszych dostaw.

Połowa brytyjskich tankowców zostanie wyposażona w trzy przewody giętkie, połowa w jedynie dwa. Pierwszy z zamówionych samolotów zostanie przekazany do wykorzystania dla RAF już za kilka tygodni / Zdjęcie: EADS

Certyfikat wojskowy wydał hiszpański Instituto Nacional de Tecnología Aerospacial (INTA). Wcześniej, w lipcu bieżącego roku, samolot otrzymał cywilny certyfikat europejskich władz lotniczych EASA. Oba zezwolenia dotyczą wersji, wyposażonej w dwa przewody tankujące. Testy modelu z trzema przewodami jeszcze trwają.

Uzyskanie dokumenty wystarczą jednak do zrealizowania pierwszej dostawy w zakładanym terminie - przed końcem 2011. Według EADS, nowy samolot tankujący trafi do brytyjskich wojsk lotniczych już za kilka tygodni.

Bezpośrednim właścicielem FSTA będzie konsorcjum AirTanker Ltd., którego udziałowcami są Cobham (13,3%) - producent systemów przetaczania paliwa, Airbus Military (40%) - producent płatowca, Rolls-Royce (20%) - producent silników, Thales UK (13,3%) - dostawca awioniki, oraz VT Group (13,3%), zajmująca się logistyką.

Grupa ta, na mocy porozumienia w ministerstwem obrony z 2008, wraz z późniejszymi zmianami, zagwarantuje RAF pełen dostęp do usług tankowania i transportu powietrznego, realizowany przez 14 samolotów. Będą one sukcesywnie dostarczane aż do 2016, równolegle do wycofywania przestarzałych Vickersów VC10 i Lockheedów TriStars. Konsorcjum będzie w pełni odpowiedzialne za serwisowanie, remonty maszyn i szkolenia załóg.

Brytyjscy podatnicy będą płacili rocznie za te usługi 390 mln GBP. FSTA pozostaną do dyspozycji wojska nie krócej niż do 2035. Wartość całego kontraktu szacowana jest na 13 mld GBP.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.