Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Blamaż Boeinga

Lotnictwo cywilne, 19 września 2011

Zaplanowane na dzisiaj i na środę odebranie przez luksemburską Cargolux pierwszej pary samolotów transportowych nowej generacji Boeing 747-8F, nie odbędzie się. Użytkownik odmówił ich przejęcia.

Jeden z nowych Boeingów, przeznaczony dla Cargolux / Zdjęcie: Christian Aschman/Cargolux

Stworzenie przez Boeinga nieco większego i wyposażonego w nowoczesne silniki oraz awionikę transportowego Jumbo-Jeta, okazało się trudniejsze i bardziej kosztowne, niż planowano. Pierwotnie zakładano bowiem, że pierwsze samoloty seryjne zostaną przekazane odbiorcy we wrześniu 2008. Opóźnienia programu badawczo-rozwojowego przełożyły się na znaczny wzrost kosztów, a także konieczność wypłaty znacznych odszkodowań za zwłokę w dostawach (zobacz: Opóźnienie B747-8).

Jakby tego było mało, 17 września pierwszy użytkownik, luksemburska Cargolux, odmówiła odebrania pierwszych dwóch maszyn seryjnych. I to na dwa dni przed rozpoczęciem przygotowanych już w szczegółach uroczystości przekazania pierwszego 747-8F. Druga, już bardziej skromna uroczystość, miała odbyć się 21 września, wraz z odbiorem drugiego samolotu...

To wyjątkowe zdarzenie. Notowane są zmiany terminów odbioru samolotów lub całkowite rezygnacje w przypadku nie spełnienia podstawowych wymagań użytkownika. Jednak w ostatnich latach nigdy nie doprowadzano do odwołania tak dużych imprez w ostatniej chwili - kwestie sporne rozwiązywane były przed lub po ich zakończeniu.

Przyczyny incydentu nie są znane. Cargolux zamieściła jedynie krótkie oświadczenie, w którym stwierdzono, że powodem są problemy z umową, których nie można było rozwiązać przed terminem planowanych uroczystości. Jednocześnie dodano, że spółka rozważy alternatywne możliwości dla spełnienia wymogów klientów, przed tradycyjnie najbardziej pracowitym okresem roku dla przewozów towarowych. Może to oznaczać np. dzierżawienie innych samolotów. Obecnie spółka wykorzystuje 13 Boeingów 747 starszych modeli.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.