Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowa Cessna M2

Lotnictwo cywilne, 28 września 2011

Przedstawiciele Cessna Aircraft ujawnili fakt prowadzenia prac nad nowym, małym odrzutowcem dla 8 osób, plasującym się pomiędzy Citation Mustang i większym Citation Jet.

Artystyczna wizja nowego samolotu. Ma on bezpośrednio konkurować z Embraerem Phenom 100, oferując jednak nieco więcej miejsca, nieznacznie większy zasięg i prędkość / Rysunek Cessna

Nowy odrzutowiec Cessny ma przewozić dwóch pilotów i do sześciu pasażerów. Prawdopodobnie standardem będą jednak - jak w przypadku Phenoma 100 - cztery miejsca, o czym świadczą opublikowane zdjęcia wnętrza kabiny pasażerskiej.

Samolot będzie napędzany nowymi silnikami Williams FJ-44 1AP-21 o ciągu 8,35 kN każdy. Zapewnią one maksymalną prędkość przelotową, na razie tylko obliczeniową, rządu 740 km/h. Zasięg szacuje się na 2400 km, a pułap na 12500 m.

Makieta Citation M2 ma zostać przedstawiona publicznie w czasie wystawy Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), która odbędzie się w dniach 10-12 października w Las Vegas.

Oblot prototypu planowany jest na pierwszą połowę 2012. Rok później konstrukcja powinna uzyskać certyfikat amerykańskich władz lotniczych FAA. Jeżeli zamierzenia te zostaną zrealizowane, pierwsze samoloty seryjne mogą trafić do odbiorców w drugiej połowie 2013.

Cenę maszyny ustalono wstępnie na 4,2 mln USD. To zaledwie o 600 tys. USD więcej niż w przypadku Phenoma 100. Jednocześnie jest to o niemal 3 mln USD mniej, niż kolejny - co do wielkości model Cessny - Citation Jet.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.