Niemiecki motoszybowiec elektryczny, prototypowy e-Genius, dzieło inżynierów z uniwersytetu ze Stuttgartu, został uznany w czasie zawodów CAFE Green Flight Challenge za najcichszy samolot.
e-Genius emitował w czasie startu hałas o natężeniu 56-65 dB, a więc 16 razy mniejszy, niż w czasie startu klasycznego samolotu tłokowego lotnictwa ogólnego (ok. 110 dB; skala nie jest liniowa, przy wyższych wartościach, wzrost natężenia dźwięków o 3 dB odbierany jest jak zdwojenie hałasu). Pozostałe konstrukcje emitowały maksymalnie 72 dB.
e-Genius został zaprojektowany i wykonany przez pracowników Institut für Flugzeugbau uniwersytetu w Stuttgardzie. Odebrali oni raczej symboliczna nagrodę w wysokości 10 tys. USD, ufundowaną przez panią Jean Schulz.
CAFE Green Flight Challenge jest rozegrywany już po raz drugi, znowu pod patronatem NASA. 10 zespołów rywalizuje o nagrody im. Lindbergha, w różnych kategoriach, w rejonie Santa Rosa w Kalifornii, począwszy od 25 września.
Największą rangę - również finansową - ma nagroda dla najbardziej ekonomicznego samolotu. Ta konkurencja jeszcze trwa, a obok maszyn elektrycznych, w szranki stanęły również diesle i maszyny w silnikami hybrydowymi (zobacz: Oblot Taurusa G4).
Znane są już jednak zwycięzcy w mniej prestiżowych konkurencjach. Za najciekawszy projekt uznano mały samolot Electra One, autorstwa niemieckiej PC-Aero, współpracującej z Solar World. Za najlepszy samolot elektryczny uznano słoweński Pipistrel Taurus Electro (G4), stwierdzając przede wszystkim dojrzałość konstrukcji i możliwość jej skierowania do produkcji seryjnej. Wyróżnienie w dziedzinie układów napędowych przypadło również słoweńskiej LZ Design za silnik o nazwie FES system.