Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

e-Genius najcichszy

Lotnictwo cywilne, 03 października 2011

Niemiecki motoszybowiec elektryczny, prototypowy e-Genius, dzieło inżynierów z uniwersytetu ze Stuttgartu, został uznany w czasie zawodów CAFE Green Flight Challenge za najcichszy samolot.

e-Genius napędzany jest silnikiem o mocy 88 KM. W czasie zawodów - lotu na dystansie ok. 330 km - samolot leciał ze średnią prędkością 166 km/h / Zdjęcie: Universität Stuttgart

e-Genius emitował w czasie startu hałas o natężeniu 56-65 dB, a więc 16 razy mniejszy, niż w czasie startu klasycznego samolotu tłokowego lotnictwa ogólnego (ok. 110 dB; skala nie jest liniowa, przy wyższych wartościach, wzrost natężenia dźwięków o 3 dB odbierany jest jak zdwojenie hałasu). Pozostałe konstrukcje emitowały maksymalnie 72 dB.

e-Genius został zaprojektowany i wykonany przez pracowników Institut für Flugzeugbau uniwersytetu w Stuttgardzie. Odebrali oni raczej symboliczna nagrodę w wysokości 10 tys. USD, ufundowaną przez panią Jean Schulz.

Drugi z wyróżnionych samolotów, mała Electra One, wspomaga akumulatory silnika ogniwami słonecznymi / Zdjęcie: PC-Aero

CAFE Green Flight Challenge jest rozegrywany już po raz drugi, znowu pod patronatem NASA. 10 zespołów rywalizuje o nagrody im. Lindbergha, w różnych kategoriach, w rejonie Santa Rosa w Kalifornii, począwszy od 25 września.

Największą rangę - również finansową - ma nagroda dla najbardziej ekonomicznego samolotu. Ta konkurencja jeszcze trwa, a obok maszyn elektrycznych, w szranki stanęły również diesle i maszyny w silnikami hybrydowymi (zobacz: Oblot Taurusa G4).

Pipistrel Taurus G4 (Electro), zwyciężył w kategorii najlepszy samolot elektryczny. Ma on poważną szansę na zwycięstwo w najważniejszej konkurencji, ekonomicznego lotu. Duże wymiary zapewniają możliwość zabrania 4 osób. Masa użyteczne będzie jednym z podstawowych czynników - obok zużycia energii (jako ekwiwalentu paliwa lotniczego) i pokonanego dystansu - branych pod uwagę przy obliczaniu wskaźnika efektywności konstrukcji / Zdjęcie: Pipistrel

Znane są już jednak zwycięzcy w mniej prestiżowych konkurencjach. Za najciekawszy projekt uznano mały samolot Electra One, autorstwa niemieckiej PC-Aero, współpracującej z Solar World. Za najlepszy samolot elektryczny uznano słoweński Pipistrel Taurus Electro (G4), stwierdzając przede wszystkim dojrzałość konstrukcji i możliwość jej skierowania do produkcji seryjnej. Wyróżnienie w dziedzinie układów napędowych przypadło również słoweńskiej LZ Design za silnik o nazwie FES system.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.