Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

PW306D dla nowej Cessny

Lotnictwo cywilne, 14 października 2011

Nowa Cessna Citation Latitude napędzana będzie silnikami Pratt & Whitney PW306D o ciągu 25,3 kN. Ten model odrzutowca będzie miał największą kabinę pasażerską wśród wszystkich maszyn Cessny.

Latitude ma plasować się między dużymi odrzutowcami w ofercie Cessny Citation XLS+ i Citation Sovereign...

Informację o rozpoczęciu prac nad nowych odrzutowcem dyspozycyjnym przedstawiciele Cessny ujawnili w czasie wystawy Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), która odbyła się w dniach 10-12 października w Las Vegas. Na tej samej imprezie poinformowano też o budowie mniejszego modelu M2 (zobacz: Nowa Cessna M2).

Citation Latitude nie ma jednak konkurować z małym Embraerem Phenom 100, ale ze znacznie większymi maszynami biznesowymi Bombardiera czy Gulfstreama. Ma to zapewnić największy z dotąd oferowanych przedziałów pasażerskich, przeznaczonych maksymalnie dla 9 osób (standardowo 6). Jego szerokość wyniesie 196 cm, zaś wysokość 183 cm, co zapewni możliwość zachowania wyprostowanej pozycji dla większości pasażerów.

...wnętrze ma być jednak największe z dotychczas proponowanych odbiorcom przez amerykańskiego producenta / Zdjęcie i rysunek: Cessna Aircraft

Jednocześnie ujawniono, że samolot będzie napędzany parą silników Pratt & Whitney PW306D, kolejnej, dedykowanej odmiany jednostek rodziny PW300 o ciągu 25,3 kN każdy. Powinny one zapewnić maszynie osiągnięcie prędkości przelotowej rzędu 820 km/h, a więc nieznacznie większej, niż w przypadku XLS+. Ma mieć jednak większy o prawie 280 km zasięg, obliczany obecnie na 3704 km.

Cena nowego samolotu powinna zawierać się w przedziale między 12,6 i 17,5 mln USD, wyznaczonym przez koszty zakupu standardowych modeli XLS+ oraz Sovereign.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.