Reklama
Reklama

Dubaj łaskawy dla wszystkich

W czasie targów Dubai Airshow duże zamówienia przypadły zarówno Boeingowi, jak i Airbusowi. Pierwszy sprzedał 58 samolotów, drugi 135 oraz podpisał wstępne porozumienia o 76 kolejnych.

Na tegoroczny Dubai Airshow przyleciał Boeing 787. Uświetnił w ten sposób podpisanie umowy o sprzedaży 6 seryjnych samolotów tego typu. To pierwszy zakup Dreamlinerów od kilkunastu miesięcy / Zdjęcie: Boeing

Mimo, że Airbus podpisał umowy o sprzedaży większej ilości samolotów, Boeing podpisał porozumienia o podobnej wartości. Pierwszym z nich - i jednocześnie największym jednorazowym kontraktem w historii koncernu - była sprzedaż 50 Boeingów 777-300ER dla Emirates Airline, z opcją na kolejne 20 egzemplarzy. Ich katalogowa wartość przekracza 18 mld USD, co daje rekordową wartość.

Pozostałe umowy dotyczyły dwóch transportowych Boeingów 777 dla Qatar Airways i 6 samolotów modelu 787 dla Oman Air.

Airbus podpisał trzy potwierdzone porozumienia: z Qatar Airways, o sprzedaży 50 małych Airbusów 320neo oraz kolejnych 5 dużych maszyn modelu 380, z Aviation Capital Group o sprzedaży 30 samolotów rodziny 320neo oraz z ALFACO na 50 Airbusów 320neo, z opcją na 30 dodatkowych.

Europejski koncern zawarł też 2 wstępne porozumienia o woli zakupu samolotów. 75 egz. rodziny 320 zamierza kupić Spirit Airlines, jeden biznesowy ACJ321 powinien trafić do Comluxa.

Na tegoroczny Dubai Airshow przyleciał Boeing 787. Uświetnił w ten sposób podpisanie umowy o sprzedaży 6 seryjnych samolotów tego typu. To pierwszy zakup Dreamlinerów od kilkunastu miesięcy / Zdjęcie: Boeing

Mimo, że Airbus podpisał umowy o sprzedaży większej ilości samolotów, Boeing podpisał porozumienia o podobnej wartości. Pierwszym z nich - i jednocześnie największym jednorazowym kontraktem w historii koncernu - była sprzedaż 50 Boeingów 777-300ER dla Emirates Airline, z opcją na kolejne 20 egzemplarzy. Ich katalogowa wartość przekracza 18 mld USD, co daje rekordową wartość.

Pozostałe umowy dotyczyły dwóch transportowych Boeingów 777 dla Qatar Airways i 6 samolotów modelu 787 dla Oman Air.

Airbus podpisał trzy potwierdzone porozumienia: z Qatar Airways, o sprzedaży 50 małych Airbusów 320neo oraz kolejnych 5 dużych maszyn modelu 380, z Aviation Capital Group o sprzedaży 30 samolotów rodziny 320neo oraz z ALFACO na 50 Airbusów 320neo, z opcją na 30 dodatkowych.

Europejski koncern zawarł też 2 wstępne porozumienia o woli zakupu samolotów. 75 egz. rodziny 320 zamierza kupić Spirit Airlines, jeden biznesowy ACJ321 powinien trafić do Comluxa.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.