Włosko-francuska ATR podpisała w ubiegłym roku umowy o dostawach aż 157 samolotów regionalnych. To najlepszy wynik w historii przedsiębiorstwa.
ATR zebrała zamówienia od 18 przedsiębiorstw na 157 samolotów, z opcją na 78 kolejnych. Do tej pory rekordowym był przedkryzysowy 2007, kiedy spółka sprzedała 113 maszyn (zobacz: 2008 udany dla ATR).
Wśród zamówionych samolotów dominują ATR 72-600 (128 egz.), przed starszymi technologicznie ATR 72-500 (16 egz.) oraz mniejszymi ATR 42-500 i -600 (13 egz.).
Największym klientem (pomijając nieujawnionych), była amerykańska GECAS, zajmująca się późniejszym leasingiem swoich samolotów. Łącznie, na koniec ubiegłego roku, portfel zamówień włosko-francuskiej spółki wynosił 224 maszyny o katalogowej wartości 5 mld USD.
ATR wyprodukowała 54 samoloty, o 3 więcej niż rok wcześniej (zobacz: Dobry rok ATR) i zaledwie o jeden mniej niż w rekordowym 2008. Ze względu na wzrost zainteresowania odbiorców, zarząd spółki zamierza zwiększyć dostawy do 70 egz. w bieżącym i nie mniej niż 80 egz. w 2013. Powinno to pozwolić na zwiększenie obrotów z obecnych 1,3 do ok. 2 mld USD.