Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Mirage wróciły z Malty do Libii

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 23 lutego 2012

Dwa myśliwce Mirage F1, których piloci uciekli z Libii na Maltę w czasie walk rebeliantów z siłami rządowymi wróciły do bazy. Po roku pilotowali je ci sami piloci.

Dwa Mirage F1 libijskich wojsk lotniczych wystartowały wczoraj z lotniska pod La Valetta na Malcie. To samoloty, których piloci uciekli z Libii, w czasie walk rebeliantów z siłami rządowymi (Libijskie myśliwce na Malcie, 2011-02-21). W locie powrotnym za sterami samolotów znajdowali się ci sami lotnicy - płk Alial-Rabti i płk Abdullah al-Salheen. Rok temu mieli oni odmówić wykonania rozkazu bombardowania pozycji rebeliantów w Bengazi.

Płk Alial-Rabti i płk Abdullah al-Salheen w czasie uroczystości przed odlotem z Malty

Samoloty przez blisko rok przechowywano w hangarze Medavia w Safi. W czasie pobytu na Malcie odnowiono malowanie obu myśliwców. Mirage F1 otrzymały nowe znaki rozpoznawcze, nawiązujące do nowej flagi Libii. Ich lot powrotny został opóźniony z powodu złych warunków atmosferycznych. Pilotów przed startem pożegnał premier Malty Lawrence Gonzi. Przed powrotem Mirage przeleciały efektownie nisko nad wyspą.

Jeden z libijskich Mirage F1 (nb 508) 3 lutego w czasie prób silnika i systemów pokładowych / Zdjęcie: Ray Abela

W Libii tymczasem trwają zażarte walki międzyplemienne. Pochłaniają one coraz więcej ofiar. Od 12 lutego tylko w walkach między Tubu i Zwai w mieście Kufra na południowym wschodzie Libii zginęło ponad 130 ludzi, w większości z tego pierwszego plemienia. Przyczyną konfliktu jest spór o kontrolę nad szlakami przemytu i nielegalnej migracji na granicy z Czadem i Sudanem.

Na początku lutego doszło do walk nawet w stolicy Libii - Trypolisie. Starły się milicje klanów z Misraty i Zintan. Te i inne ugrupowania rywalizują o kontrolę nad budynkami instytucji publicznych i rezydencji urzędników z okresu rządów Muammara Kadafiego. W walkach uczestniczą też często zwolennicy byłego dyktatora.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.