Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zmodernizowane Gripeny do 2040

Lotnictwo wojskowe, 01 marca 2012

Według planów szwedzkiego resortu obrony, w latach 2020-2030 w służbie pozostanie 60-80 zmodernizowanych myśliwców Gripen, które mogą stanowić trzon wojsk lotniczych do 2040.

Jeden z ok. 40 Gripenów skrzydła lotniczego F17 z bazy Kallinge. Szwedzkie wojska lotnicze mają trzy takiej jednostki / Zdjęcie: Försvarsmakten

Szwedzki resort obrony ujawnił kluczowe elementy analizy, przekazanej wczoraj rządowi, a dotyczącej myśliwców Gripen. Wynika z niej, że przyszłe potrzeby wojsk lotniczych wypełni 60-80 samolotów tego typu.

Obecnie Szwedzi wykorzystują operacyjnie ok. 100 Saabów JAS 39A/B i C/D. Według ministra obrony, Sverkera Göransona, w 2020 powinien rozpocząć się 10-letni proces głębokiej modernizacji części z nich. Nowy Gripen będzie pochodną obecnie oferowanych na eksport myśliwców JAS 39E/F (zobacz np.: Tańsze Gripeny dla Szwajcarii). Oznacza m.in. zainstalowanie mocniejszych silników, stacji radiolokacyjnej, ale także powiększenie płatowca, dla uzyskania większej przestrzeni dla nowych zbiorników paliwa.

Szef resortu zaznaczył jednak, że ze względu na koszty - szacowane przez media na ok. 4,5 mld USD - proces ten powinien zostać częściowo opłacony przez przynajmniej jednego partnera zewnętrznego, importera szwedzkich myśliwców.

Dzięki proponowanym zmianom, Szwecja ma utrzymać zdolność do samodzielnego prowadzenia skutecznych działań lotniczych przynajmniej do 2040.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.