Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indyjski kontrakt na Rafale zagrożony?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 08 marca 2012

Według nieoficjalnych informacji, dwóch członków komisji przetargowej wyraziło wątpliwości, co do niskich kosztów eksploatacji wybranych przez nich francuskich myśliwców Rafale.

Koszty użytkowania były jednym z głównych czynników, rozpatrywanych przez wojska lotnicze Indii w przetargu na 126 nowych samolotów wielozadaniowych. Francuskie dane, dotyczące Rafale, są teraz podważane / Zdjęcie: Dassault Aviation

W niecałe dwa miesiące po wyborze francuskiego myśliwca Rafale (Indie wybrały Rafale, 2012-01-31), dwóch członków indyjskiego komitetu negocjacyjnego podważyło podane przez Dassault Aviation informacje o niskich kosztach eksploatacyjne oferowanych przez nich samolotów. Ujawniła to Deccan Herald, powołująca się na źródło z ministerstwa obrony Indii.

Według autora artykułu, wiarygodność danych przedstawionych przez przedstawicieli Dassault kwestionują pośrednio dane Saaba o kosztach godziny lotu Gripena. Wynoszą one ponad 3 tys. USD za godzinę. Tymczasem koszty dwusilnikowego Rafale powinny być relatywnie wyższe. Źródło nie podało co prawda wartości eksploatacyjnych, wskazanych przez Francuzów, jednak faktem jest, że są one podważane przez część członków indyjskiej komisji. Brak jednomyślności może, zdaniem gazety, opóźnić finalne negocjacje albo nawet doprowadzić do unieważnienia kontraktu. Z niskich kosztów eksploatacyjnych Rafale niezadowoleni są także inni oferenci, w tym np. samolotów i silników rosyjskich, którzy w kolejnych przetargach będą porównywani z Dassault Aviation.

Oficjalnie jednak przedstawiciele strony francuskiej, jak i indyjskiej zaprzeczają o problemach z podpisaniem kontraktu. Dassault Aviation liczy na podpisanie umowy offsetowej na przełomie kwietnia i maja oraz na podpisanie ostatecznej umowy jeszcze przed końcem roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.