Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Naprawy Airbusów 380

Lotnictwo cywilne, 19 marca 2012

Według zapewnień przedstawicieli Airbusa, koncern opracuje do końca bieżącego roku kompleksowe rozwiązanie problemu pęknięć w strukturach płatowca. Kolejny rok zajmą niezbędne naprawy.

A380 China Southern. Do tej pory Airbus dostarczył ok. 70 samolotów tego typu. Niezbędne naprawy będą prawdopodobnie dotyczyły wszystkich egz. / Zdjęcie: Airbus

Pęknięcia w Airbusach 380 wykryto w żebrach nasady skrzydeł i we wspornikach, łączących wewnętrzną strukturę z pokryciem, w centralnych częściach skrzydeł, w rejonie między gondolami silników. Udało się już określić przyczyny ich pojawienia się. Są to: wykorzystanie nieodpowiedniego stopu aluminium do budowy części z 4 tys. wsporników, występujących w każdym samolocie, nieodpowiednio dobrane śruby mocujące, a także błąd konstrukcyjny, polegający na wygenerowaniu zbędnego napięcia materiału (zobacz: Przyczyny pęknięć w A380).

Dzisiaj przedstawiciele koncernu poinformowali, że prace, mające na celu znalezienie kompleksowego rozwiązania problemu, powinny zakończyć się jeszcze w bieżącym roku. Szacują, że wprowadzenie zmian zajmie kolejnych 12 miesięcy. Równocześnie kontynuowane są bieżące naprawy - wymiany uszkodzonych elementów. Są to jednak działania doraźne.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.