Według zapewnień przedstawicieli Airbusa, koncern opracuje do końca bieżącego roku kompleksowe rozwiązanie problemu pęknięć w strukturach płatowca. Kolejny rok zajmą niezbędne naprawy.
Pęknięcia w Airbusach 380 wykryto w żebrach nasady skrzydeł i we wspornikach, łączących wewnętrzną strukturę z pokryciem, w centralnych częściach skrzydeł, w rejonie między gondolami silników. Udało się już określić przyczyny ich pojawienia się. Są to: wykorzystanie nieodpowiedniego stopu aluminium do budowy części z 4 tys. wsporników, występujących w każdym samolocie, nieodpowiednio dobrane śruby mocujące, a także błąd konstrukcyjny, polegający na wygenerowaniu zbędnego napięcia materiału (zobacz: Przyczyny pęknięć w A380).
Dzisiaj przedstawiciele koncernu poinformowali, że prace, mające na celu znalezienie kompleksowego rozwiązania problemu, powinny zakończyć się jeszcze w bieżącym roku. Szacują, że wprowadzenie zmian zajmie kolejnych 12 miesięcy. Równocześnie kontynuowane są bieżące naprawy - wymiany uszkodzonych elementów. Są to jednak działania doraźne.