Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe winglety dla Boeingów 737 MAX

Lotnictwo cywilne, 03 maja 2012

Boeing poinformował wczoraj o nowym projekcie wingletów dla modelu 737 MAX. Mają one zapewnić zmniejszenie spalania paliwa do 1,5% w stosunku do obecnie stosowanych.

Wizja  nowego wingletu, w jaki wyposażone będą Boeingi 737 MAX / rysunek:  Boeing

Prace nad nowymi wingletami to kolejny etap dopracowywania konstrukcji (zobacz: Zmiany w konstrukcji Boeinga 737 MAX) najnowszego cywilnego statku powietrznego oferowanego przez koncern z Chicago. Według przedstawicieli Boeinga, stosowane obecnie rozpraszacze wirów brzegowych pozwalają na zaoszczędzenie ok. 4% paliwa na dłuższych trasach. Nowy rozpraszacz ma umożliwić redukcję ilości spalanej nafty do 5,5%.

Jest to najskuteczniejsze rozwiązanie wśród stosowanych na rynku samolotów wąskokadłubowych, ponieważ zwiększenie efektywnego wydłużenia skrzydła jest zrównoważone dla górnej i dolnej części wingletu - powiedział Michael Teal, główny inżynier programu 737 MAX.

Aerodynamicy Boeinga wykorzystali nowoczesne metody obliczeniowej mechaniki płynów, aby opracować rozwiązanie dwuczęściowego wingletu dla 737 MAX. Nowy rozpraszacz wirów brzegowych spełnia obowiązujące wymogi lotniskowe co do gabarytów samolotu, oferując większą rozpiętość przy zmniejszeniu oporu aerodynamicznego skrzydła. Próby w tunelu aerodynamicznym potwierdziły skuteczność zastosowania nowego rozwiązania.

Jak twierdzą przedstawiciele Boeinga, dzięki nowym wingletom linie lotnicze eksploatujące 737 MAX uzyskają 18-% zmniejszenie zużycia paliwa w przeliczeniu na miejsce w odniesieniu do obecnej oferty A320. W zależności od pokonywanej trasy, operatorzy 737 MAX mogą osiągnąć jeszcze wyższe oszczędności.

Dotychczas 16 klientów z całego świata złożyło ponad 1000 zamówień oraz zobowiązań zamówienia na samoloty 737 MAX. Pierwsze egzemplarze seryjne mają wejść do linii w 2017.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.