Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zmiany w konstrukcji Boeinga 737 MAX

Lotnictwo cywilne, 12 kwietnia 2012

Boeing poinformował wczoraj o podjęciu decyzji o zmianach konstrukcyjnych w najnowszym modelu 737 MAX, które zaowocują zmniejszeniem zużycia paliwa.

Rysunek: Boeing

Zmiany konstrukcji samolotu, który ma być przekazywany odbiorcom od 2017, obejmują polepszenie właściwości aerodynamicznych tylnej części samolotu: stożek ogonowy zostanie wydłużony, a część znajdująca się powyżej steru wysokości, zostanie pogrubiona, w celu polepszenie stateczności przepływu powietrza. Wyeliminuje to potrzebę zabudowania generatorów wirów na ogonie, a jednocześnie zapewni zmniejszenie oporu aerodynamicznego i polepszenie osiągów.

Nowe silniki CFM International LEAP-1B zostaną zabudowane pod skrzydłami w podobny sposób, jak w przypadku modelu 787 Dreamliner. Nowy pylon i żebro zamykające oraz wydłużenie goleni podwozia przedniego o 152 mm zapewnią utrzymanie podobnego, jak w eksploatowanych obecnie egzemplarzach 737, prześwitu między ziemią i gondolą silnika. Możliwe będzie zarazem zabudowanie silnika z wentylatorem o większej średnicy. Konstrukcja osłon podwozia przedniego została odpowiednio dopasowana do tych zmian.

Zastąpienie mechanicznego układu sterowania przerywaczami przez układ fly-by-wire zapewni zmniejszenie masy samolotu. W modelu 737 MAX zabudowana zostanie również sterowana elektronicznie instalacja powietrza upustowego, pozwalająca na optymalizację parametrów pracy instalacji hermetyzacji kabiny i instalacji przeciwoblodzeniowej, co zapewni mniejsze zużycie paliwa.

Pozostałe, mniejsze zmiany konstrukcyjne obejmują wzmocnienie podwozia głównego, skrzydła oraz kadłuba, w celu przenoszenia obciążeń spowodowanych zabudowaniem silników o większym ciągu. Prace nad optymalizacją konstrukcji samolotu potrwają do połowy 2013. Boeing planuje także wyposażenie nowego samolotu w winglety, jeżeli okaże się, że będzie korzystne dla tego modelu.

Jak przewiduje producent, model 737 MAX będzie charakteryzować się o 10-12% mniejszym zużyciem paliwa w porównaniu ze starszymi konstrukcjami oraz niższymi o 7% kosztami operacyjnymi w przeliczeniu na pasażera, w porównaniu z konkurencją.

Do tej pory 16 klientów z całego świata złożyło ponad 1000 zamówień oraz zobowiązań zamówienia na samoloty 737 MAX.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.