Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trzech w polskim przetargu

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 15 maja 2012

Agusta Westland, Eurocopter oraz Sikorsky zgłosiły gotowość do wzięcia udziału w polskim przetargu na dostawy 26 śmigłowców wielozadaniowych, poinformował Inspektorat Uzbrojenia MON.

Francuski EC 725 Cougar w Afganistanie. Śmigłowce tego typu mogą być oferowane przez Eurocoptera / Zdjęcie: MO Francji

Wczoraj upłynął termin składania przez potencjalnych oferentów dokumentów, potwierdzających ich zdolność do udziału w postępowaniu, dotyczącym zakupu przez MON 26 śmigłowców wielozadaniowych (zobacz: Ruszył zakup śmigłowców dla MON, 2012-03-29). Producenci byli zobowiązani m.in. do udokumentowania zdolności kredytowej, przedstawienia zezwoleń na obrót wyrobami wymagającymi koncesji oraz zezwoleń, dotyczących ochrony informacji niejawnych.

Warunki te spełniły Sikorsky International Operations, Agusta Westland oraz Eurocopter. Dwa pierwsze podmioty posiadają w naszym kraju własne zakłady, odpowiednio PZL Mielec i PZL Świdnik. Wyjątkiem jest Eurocopter. Ze względu na nieokreślony jeszcze, ale deklarowany przez ministra obrony narodowej, Tomasza Siemoniaka wymóg produkcji lub przynajmniej montażu w Polsce zamawianych śmigłowców, można przypuszczać, że koncern przygotował alternatywne rozwiązanie. Może nim być m.in. porozumienie z WZL 1 w Łodzi.

Zakończony wczoraj etap jest pierwszym w procedurze przetargowej. Zakreślił on jednak krąg oferentów, eliminując pozostałych, potencjalnych dostawców. Jego wyniki nie są zaskoczeniem. Odnotować jednak należy nieobecność producentów rosyjskich, którzy zapowiadali wcześniej udział w polskim przetargu. Faktem jest jednak, że byli oni najgorzej przygotowani do spełnienia wymogów użytkownika, który chce kupić - bazując na jednym typie śmigłowca - aż cztery wersje maszyn: transportową, ZOP oraz SAR w dwóch odmianach, morskiej i dla Sił Powietrznych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.