Wytwórnie sektora general aviation zwiększyły w 2007 przychody i liczbę sprzedanych samolotów. W USA wzrost wyniósł 16,5%.
W 2007 wyniki były najlepsze od ponad 25 lat. Na rynku amerykańskim sprzedano 1138 odrzutowców dyspozycyjnych, o ponad 28% więcej niż w 2006, i 459 samolotów turbośmigłowych (+11,4%). Tylko liczba sprzedanych samolotów z napędem tłokowym minimalnie spadła, z 2755 do 2675, ale i tak był do drugi pod tym względem rok w ciągu minionych dwóch dekad.
Wytwórnie sektora w USA zanotowały wzrost zatrudnienia o blisko 10% przy niewielkim spadku w całej gospodarce. Spadła natomiast liczba pilotów, o ponad 8 tysięcy. Konkurentem, który wysysa kadry jest lotnictwo pasażerskie. To duży problem dla sektora, który w najbliższej dekadzie - według wiarygodnych prognoz - ma osiągnąć wzrost aż o 30%.
Lotnictwo ogólne jest coraz bezpieczniejsze. Od 1981 liczba katastrof spadła z ok. 600 do 284.
Wyniki wytwórni w sektorze lotnictwa ogólnego | ||
Przedsiębiorstwo | Przychód | Sprzedane |
mld USD | samoloty | |
Bombardier | 5,2 | 226 |
Gulfstream | 4,8 | 138 |
Cessna Aircraft | 3,9 | 1274 |
Dassault Aviation | 2,3 | 70 |
Hawker Beechcraft | 1,8 | 351 |
Embraer | 0,89 | 36 |
Airbus | 0,60 | 12 |
Raytheon | 0,38 | 79 |
Boeing (BBJ) | 0,35 | 7 |
Cirrus Design | 0,34 | 710 |
Pilatus | 0,31 | 92 |
Diamond | 0,19 | 471 |
Piper Aircraft | 0,17 | 221 |
SOCATA EADS | 0,13 | 46 |
Piaggio Aero | 0,13 | 21 |
Eclipse Aviation | 0,12 | 98 |
Mooney | 0,04 | 79 |
Według General Aviation Manufacturers Assn.