Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Międzykontynentalny Solar Impulse

Lotnictwo cywilne, 24 maja 2012

Dzisiaj rano, zgodnie z planem, ze szwajcarskiego Payerne wystartował napędzany energią elektryczną Solar Impulse. Leci do Maroka z międzylądowaniem w Madrycie.

Solar Impulse w czasie jednego z wcześniejszych lotów. Samolot o rozpiętości skrzydeł 64,3 m jest ultralekką konstrukcją. Ma masę własną jedynie 1,6 t. Dużą jej część stanowi 1200 paneli słonecznych oraz układ napędowy: ważące 400 kG baterie i 4 silniki elektryczne o mocy 10 KM każdy, z dwułopatowymi śmigłami. Ze względu na poziome ustawienie jednych z nich, na zdjęciu widoczne są tylko trzy silniki / Zdjęcie: Solar Impulse

Samolot wystartował dzisiaj z niewielkim opóźnieniem, o 8:24 z lotniska bazy wojskowej w Payerne. Za jego sterami zasiadł jeden z dwóch przeszkolonych pilotów, André Borschberg. Planuje się, że przed piątkowym świtem wyląduje on w Madrycie. Zgodnie z przekazywanymi na bieżąco danymi, Solar Impulse leci z prędkością ok. 100 km/h - przy wykorzystaniu niecałych 40% maksymalnej mocy silników - na wysokości poniżej 4000 m. Baterie słoneczne pracują pełną mocą, zapewniając 97-procentowe naładowanie baterii. Dzięki temu wystarczą one na pokonanie ostatniej fazy lotu w nocy.

W czasie przerwy technicznej w Madrycie, Borschberga zastąpi Bertrand Piccard, który poleci do Maroka. Cel podróży nie został wybrany przypadkowo. Lądowanie zostało zgrane w czasie z otwarciem największej na świecie elektrowni słonecznej o mocy 500 MW. Docelowo, do 2020, władze Maroka zamierzają otworzyć 5 takich obiektów i uzyskiwać 38% energii elektrycznej wytwarzanej w kraju. Koszt związanych w tym inwestycji szacowany jest na 9 mld USD (zobacz: Lot Solar Impulse do Maroka).

Cała trasa liczy 2500 km. Jej pokonanie jest jednym z kluczowych elementów przygotowań do lotu dookoła świata. Próba powinna zostać wykonana w 2014, przy pomocy większego samolotu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.