Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lot Solar Impulse do Maroka

Lotnictwo cywilne, 29 marca 2012

Kolejny lot napędzanego energią słoneczną Solar Impulse odbędzie się jeszcze wiosną, a celem będzie Maroko, ujawnili wczoraj inicjatorzy przedsięwzięcia.

Solar Impulse w czasie jednego z pierwszych lotów / Zdjęcie: Solar Impulse

Lot jest kolejnym z etapów przygotowań do lotu dookoła świata, który powinien odbyć się w 2014, wykorzystując jednak samolot o większych wymiarach.

Po raz pierwszy Solar Impulse wzbił się w powietrze 7 kwietnia 2010 ze szwajcarskiej, wojskowej bazy lotniczej w Payerne (zobacz: Solar Impulse w powietrzu). Rok później odbył pierwszą podróż zagraniczną, odwiedzając - nie bez przeszkód, związanych z pogodą - Brukselę (zobacz: Lot Solar Impulse).

W bieżącym roku zaplanowano najdłuższy w dotychczasowej historii projektu lot - ze Szwajcarii do Maroka, z technicznych międzylądowaniem pod Madrytem. Cała trasa liczy 2500 km. Jej pokonanie zajmie prawdopodobnie 48 h. Zatrzymanie się w Hiszpanii umożliwi zamianę pilotów: obecnie, jak i do rekordowego lotu, przygotowują się Bertrand Piccard i André Borschberg.

Co prawda w 2014 będą oni zmuszeni do zasiadania za sterami nawet przez 3 doby, jednak wiosną bieżącego roku ich wytrzymałość poddana zostanie mniej wymagającej próbie.

Przylot do Maroka ma być zgrany w czasie z otworzeniem największej na świecie elektrowni słonecznej o mocy 500 MW. Docelowo, do 2020, władze Maroka zamierzają otworzyć 5 takich obiektów i uzyskiwać 38% energii elektrycznej wytwarzanej w kraju. Koszt związanych w tym inwestycji szacowany jest na 9 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.