Reklama
Reklama

Nie trzech, a czterech, ale...

Według Inspektoratu Uzbrojenia MON, dokumenty niezbędne do uczestniczenia w przetargu na 26 śmigłowców wielozadaniowych, złożyły nie trzy a cztery podmioty. Ostatnim jest WSK PZL Świdnik.

AW149, prezentowany w kwietniu bieżącego roku na warszawskich Babicach, ma największą szansę na wystartowanie w przetargu na nowe śmigłowce dla polskich sił zbrojnych, z ramienia grupy AgustaWestland, w skład której wchodzi PZL Świdnik. Możliwość złożenia alternatywnej propozycji, choć nie można jej całkowicie wykluczyć, jest bardzo mało prawdopodobna / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Przypomnijmy, że dokumenty, potwierdzające zdolność do udziału w postępowaniu przetargowym (zawierające m.in. informacje o zdolności kredytowej, zezwoleniach na obrót specjalny i ochrony informacji niejawnych), złożyły AgustaWestland, Eurocopter oraz Sikorsky (zobacz: Trzech w polskim przetargu). Okazało się jednak, że w ramach tego pierwszego podmiotu samodzielnie wystąpiła także WSK PZL Świdnik.

Wbrew doniesieniom niektórych mediów, nie przesądza to jednak o składaniu ofert, dotyczących dwóch odrębnych typów śmigłowców (przy czym sugeruje się, że AW zaproponuje NH90, a polski zakład koncernu AW149). Według zapewnień przedstawicieli świdnickich zakładów, przekazanie IU MON wstępnych danych pozwala bowiem na zapoznanie się w dokumentacją przetargową, dając większe pole manewru przed podjęciem ostatecznych decyzji. Nie oznacza to jednak, że istnieją obecnie jakiekolwiek plany składania odrębnych ofert.

AW149, prezentowany w kwietniu bieżącego roku na warszawskich Babicach, ma największą szansę na wystartowanie w przetargu na nowe śmigłowce dla polskich sił zbrojnych, z ramienia grupy AgustaWestland, w skład której wchodzi PZL Świdnik. Możliwość złożenia alternatywnej propozycji, choć nie można jej całkowicie wykluczyć, jest bardzo mało prawdopodobna / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Przypomnijmy, że dokumenty, potwierdzające zdolność do udziału w postępowaniu przetargowym (zawierające m.in. informacje o zdolności kredytowej, zezwoleniach na obrót specjalny i ochrony informacji niejawnych), złożyły AgustaWestland, Eurocopter oraz Sikorsky (zobacz: Trzech w polskim przetargu). Okazało się jednak, że w ramach tego pierwszego podmiotu samodzielnie wystąpiła także WSK PZL Świdnik.

Wbrew doniesieniom niektórych mediów, nie przesądza to jednak o składaniu ofert, dotyczących dwóch odrębnych typów śmigłowców (przy czym sugeruje się, że AW zaproponuje NH90, a polski zakład koncernu AW149). Według zapewnień przedstawicieli świdnickich zakładów, przekazanie IU MON wstępnych danych pozwala bowiem na zapoznanie się w dokumentacją przetargową, dając większe pole manewru przed podjęciem ostatecznych decyzji. Nie oznacza to jednak, że istnieją obecnie jakiekolwiek plany składania odrębnych ofert.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.