Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Solar Impulse nadal czeka

31 maja 2012

Samolot zasilany panelami słonecznymi, Solar Impulse, który 24 maja rozpoczął lot ze Szwajcarii do Maroka, nadal znajduje się w Hiszpanii, oczekując na poprawę pogody.

Solar Impulse w czasie podchodzenia do lądowania w Madrycie, 25 maja o 2:00 w nocy. Samolot, dzięki dużemu zapasowi energii, akumulowanej w ciągu dnia, jest w stanie lecieć także w nocy

Pierwszy międzykontynentalny lot szwajcarskiego Solar Impulse nadal nie może się zakończyć. Samolot wystartował 24 maja rano ze Szwajcarii, przeleciał nad Pirenejami i wylądował po kilkunastu godzinach lotu w Madrycie, gdzie miał pozostać na krótki okres, dla dokonania przeglądu i wymiany pilotów. André Borschberga miał zastąpić Bertrand Piccard (to obecnie jedyni piloci przygotowani do latania eksperymentalnym samolotem). Celem był przylot do Rabatu w Maroku w czasie otwarcia największej na świecie elektrowni słonecznej (zobacz: Międzykontynentalny Solar Impulse).

Ta sama maszyna w trakcie ubiegłorocznego lądowania na macierzystym lotnisku w szwajcarskim Payerne, po wizycie na podparyskim Le Bourget. Wyprawę do Francji także utrudniła zła pogoda / Zdjęcia: Solar Impulse

Niestety, plany te pokrzyżowała pogoda, a dokładnie zbyt silny wiatr znad Sahary. Pamiętać bowiem należy, że Solar Impulse osiągnął na trasie Payerne-Madryt średnią prędkość 89 km/h, a jego konstrukcja nie może być - z racji ogromnych wymiarów i minimalnej masy - odporna na porywy silnego wiatru.

Według oświadczenia organizatorów przelotu, aktualne prognozy pogody wykluczają możliwość dokończenia 2500-kilometrowej trasy przed najbliższym poniedziałkiem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.