Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejny rekord Solar Impulse

Lotnictwo cywilne, 06 czerwca 2012

Solar Impulse wylądował dziś w stolicy Maroka, Rabacie. Kończąc w ten sposób pierwszy, w historii samolotów załogowych napędzanych energią słoneczną, międzykontynentalny lot, z Europy do Afryki.

Lot Solar Impulse ze Szwajcarii do Maroka udowodnił, że załogowy samolot napędzany energią słoneczną może startować nawet przed świtem, bez obawy o zapas mocy, niezbędny do wznoszenia i osiągnięcia prędkości przelotowej / Zdjęcie Solar Impulse

Napędzana energią słoneczną maszyna wystartowała wczoraj z madryckiego lotniska Barajas o 5:22 (zobacz: Dalszy lot Solar Impulse), by po 19 h i 8 min. lotu i pokonaniu 830 km, wylądować o godz. 0:30 na lotnisku w Rabacie, stolicy Maroka.

Na lotnisko w stolicy Hiszpanii Solar Impulse dotarł 25 maja, po 17-godzinnej podróży o długości 1700 km, startując wcześniej z wojskowego lotniska Payerne w Szwajcarii (zobacz: Międzykontynentalny Solar Impulse). Długa przerwa w locie wymuszona została zbyt silnym wiatrem z nad Sahary (zobacz: Solar Impulse nadal czeka). Dopiero wczoraj warunki pogodowe umożliwiły pilotowi i zarazem konstruktorowi, Bertrandowi Piccard kontynuację lotu.

Dzisiejszy wyczyn nie był jednak najdłuższym lotem Solar Impulse. Samolot ten ma już na swoim koncie udaną, ponad 26-godzinną próbę. Obecnie wydaje się, że długotrwałość utrzymywania się w powietrzu nie jest największym problemem, przed planowanym na 2014 lotem dookoła świata. Podstawowym ograniczeniem jest wytrzymałość załogi. Nie przez przypadek rekordowy lot wokół globu ma wykonać większa wersja maszyny z dwuosobowym kokpitem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.