Reklama
Reklama

Dalszy lot Solar Impulse

Dziś rano o 5:22 z Madrytu wystartował w dalszą podróż do Maroka Solar Impulse, eksperymentalny samolot napędzany energią słoneczną. Za sterami zasiadł Bertrand Piccard.

Solar Impuls wzniósł się na wysokość 3600 m, po czym skierował się w kierunku Sewilli, by poszybować nad Cieśninę Gibraltarską i znaleźć się nad Tangerem. Celem jest stolica Maroka, Rabat. Lądowanie zaplanowano na 23:00 / Zdjęcie Solar Impulse

Lot jest kontynuacją rozpoczętej 24 maja próby na dystansie 2500 km, na trasie z bazy wojskowej w szwajcarskim Payerne do Rabatu z międzylądowaniem w Madrycie. Lot do Maroka ma uświetnić otwarcie największej na świecie elektrowni słonecznej w Ouarzazete, na południu tego kraju.

Solar Impulse ma rozpiętość skrzydeł 63 m (dorównując niemal Boeingowi 747-400), przy masie własnej ok. 1,6 t. Został wyposażony w 4 silniki elektryczne o mocy po 10 KM każdy, zasilane z 11 628 monokrystalicznych ogniw słonecznych. Wartości te zdecydowały o przerwaniu lotu pod Madrytem, ze względu na zbyt silny, południowy wiatr. Okazał się on zbyt silny, stwarzając zagrożenie także dla stosunkowo słabej konstrukcji płatowca (zobacz: Solar Impulse nadal czeka).

Mimo tych wad samolot przeszedł już do historii. W lipcu 2010 ustanowił rekord długości lotu załogowego przy wykorzystaniu energii słonecznej (26 h, 10 min., 19 s) oraz rekord wysokości (9 235 m). Obecna próba jest częścią przygotowań do lotu dookoła Ziemi. Zostanie ona przeprowadzona - prawdopodobnie w 2014 - za pomocą większego samolotu o podobnej konstrukcji.

Solar Impuls wzniósł się na wysokość 3600 m, po czym skierował się w kierunku Sewilli, by poszybować nad Cieśninę Gibraltarską i znaleźć się nad Tangerem. Celem jest stolica Maroka, Rabat. Lądowanie zaplanowano na 23:00 / Zdjęcie Solar Impulse

Lot jest kontynuacją rozpoczętej 24 maja próby na dystansie 2500 km, na trasie z bazy wojskowej w szwajcarskim Payerne do Rabatu z międzylądowaniem w Madrycie. Lot do Maroka ma uświetnić otwarcie największej na świecie elektrowni słonecznej w Ouarzazete, na południu tego kraju.

Solar Impulse ma rozpiętość skrzydeł 63 m (dorównując niemal Boeingowi 747-400), przy masie własnej ok. 1,6 t. Został wyposażony w 4 silniki elektryczne o mocy po 10 KM każdy, zasilane z 11 628 monokrystalicznych ogniw słonecznych. Wartości te zdecydowały o przerwaniu lotu pod Madrytem, ze względu na zbyt silny, południowy wiatr. Okazał się on zbyt silny, stwarzając zagrożenie także dla stosunkowo słabej konstrukcji płatowca (zobacz: Solar Impulse nadal czeka).

Mimo tych wad samolot przeszedł już do historii. W lipcu 2010 ustanowił rekord długości lotu załogowego przy wykorzystaniu energii słonecznej (26 h, 10 min., 19 s) oraz rekord wysokości (9 235 m). Obecna próba jest częścią przygotowań do lotu dookoła Ziemi. Zostanie ona przeprowadzona - prawdopodobnie w 2014 - za pomocą większego samolotu o podobnej konstrukcji.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.