Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Super Tucano ponownie faworytem?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 06 czerwca 2012

Przedstawiciele Embraera zapewniają, że nowe wymogi USAF, dotyczące wyboru lekkich samolotów szturmowych (LAS), preferują Super Tucano, który już raz wygrał przetarg.

Embraer A-29 Super Tucano, w odróżnieniu od konkurencyjnego Hawker Beechcrafta AT-6C, jest sprawdzoną i dojrzałą konstrukcją, z bogatym doświadczeniem w realizowaniu operacji bojowych. Brazylijczycy nadal liczą, że przymioty te okażą się kluczowe w rozgrywce o kontrakt wart ok. 350 mln USD / Zdjęcie: Embraer

Oficjalnie przyczyną anulowania decyzji o wyborze Super Tucano - oferowanego przez amerykańską Sierra Nevada Corporation, z Embraerem jako podwykonawcą - były błędy w dokumentacji przetargowej (zobacz: Anulowane zwycięstwo Super Tucano). Można jednak przypuszczać, że dużą rolę odegrały naciski polityków, powiązanych z Hawker Beechcraftem, podnoszących kwestie zatrudnienia i ochrony interesów amerykańskich przedsiębiorstw.

Bez względu na prawdziwe przyczyny anulowania wyboru, faktem jest, że nowa procedura już ruszyła i strony zapoznały się z wymogami taktyczno-technicznymi. Pozostały one identyczne, jak za pierwszym razem, zmienił się jednak sposób oceniania.

Luiz Carlos Aguiar, prezes Embraera odpowiedzialny za realizację zleceń wojskowych, ujawnił, że nowe zasady kładą większy nacisk na możliwości bojowe, a mniejszy na potencjał szkoleniowy zamawianych samolotów. Wiąże się to prawdopodobnie z sytuacją w Afganistanie (gdzie trafią ostatecznie samoloty LAS), a konkretnie z przesądzonym już ograniczeniem do ok. 4 mld USD rocznie pomocy wojskowej, po wycofaniu się sił ISAF w 2014 (zobacz: 4,1 mld USD dla Afganistanu). Lekkie szturmowce mogą być po prostu jedynymi uzbrojonymi samolotami sił rządowych. Takie kryteria - według Aguiara - preferują sprawdzony w działaniach bojowych A-29.

Dla przyspieszenia procedury przetargowej, przedstawiciele USAF zrezygnowali w porównawczych prób obu maszyn w locie, zdając się na wyniki testów z pierwszego przetargu. Dostawy zwycięskich samolotów powinny rozpocząć się w 2014.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.