Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Anulowane zwycięstwo Super Tucano

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 01 marca 2012

Formalnie jutro Amerykańskie wojska lotnicze anulują wyniki przetargu na lekkie samoloty wsparcia (LAS). Wygrała go Sierra Nevada Corporation (SNC), oferująca Embraery A-29 Super Tucano.

Według informacji SNC, przedstawiony na zdjęciu Super Tucano przewyższał AT-6C Texana II, m.in. będąc lepiej przystosowanym do operowania z przygodnych lądowisk i mając bogate doświadczenia z bojowych działań antypartyzanckich w Ameryce Południowej. W rzeczywistości konkurent to dopiero konstrukcja prototypowa, integrująca w sobie klasyczny samolot szkolny, systemy misji ze szturmowego A-10C oraz czujniki rozpoznawczego MC-12W Liberty, co prawdopodobnie skutkowało nieco większymi możliwościami operacyjnymi (co w Afganistanie nie ma aż takiego znaczenia) oraz zdecydowanie wyższą ceną. Walka o zamówienie nie ogranicza się tylko do 20 samolotów. Docelowo może być ich trzy razy więcej / Zdjęcie: Embraer

USAF wybrały w grudniu ubiegłego roku SNC i Embraera, jako dostawców 20 lekkich samolotów przeciwpartyzanckich dla wojsk lotniczych Afganistanu. Wartość kontraktu wstępnie oszacowano na 355 mln USD (zobacz: Amerykanie wybrali Super Tucano). Pozew Hawker Beechcrafta, dotyczący wcześniejszego odrzucenia swojej oferty, a skierowany do parlamentarnego biura kontroli rządu, GAO, został uznany za bezpodstawny.

28 lutego bieżącego roku przedstawiciele USAF poinformowali jednak o anulowaniu decyzji o wyborze Super Tucano. Wejdzie ona formalnie w życie 2 marca. Powodem mają być braki w dokumentacji przetargowej, na co zwrócili uwagę najwyżsi rangą urzędnicy pionu zakupów lotniczych departamentu obrony. Faktem jest jednak, że amerykański producent lotniczy, podkreslający zresztą wagę zdobycia zamówienia na LAS dla utrzymania miejsc pracy, dysponował liczącym się wsparcie politycznym części parlamentarzystów.

Decyzja spowoduje powtórzenie procesu wyboru samolotu, co wywołało zadowolenie przedstawicieli Hawker Beechcrafta, rozczarowanie SNC oraz żal Embraera.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.