W Paryżu zademonstrowano nowy opancerzony samochód terenowy przeznaczony dla wojsk specjalnych Navistar SOTV. Wóz oferowany jest też Polsce.

Na Eurosatory miał swoją premierę pojazd Navistar Defense International SOTV (Special Operations Tactical Vehicle), powstały na bazie wozu Indigen Armor NSTT (Non-Standard Tactical Track). Powstał on jako propozycja Navistar w programie GMV 1.1 (Ground Mobility Vehicles), dla amerykańskich wojsk specjalnych podległych USSOCOM.
Dowództwo Operacji Specjalnych poszukuje wielozadaniowego, przeznaczonego do misji rozpoznawczych i wsparcia kinetycznego, w pełni opancerzonego samochodu terenowego mieszczącego do 7 osób. Miałby on miałby zastąpić HMMWV używane w m.in. oddziałach US Army Special Forces (tzw. zielone berety), 75. Pułku Rangers i Navy SEAL. Wóz musi mieć możliwość transportu na pokładzie śmigłowców M/CH-47. Wybór GMV 1.1 ma nastąpić we wrześniu 2012, wówczas produkcja niskoseryjna mogłaby się rozpocząć na początku następnego roku. W ramach 7-letniego kontraktu komandosi mają otrzymać 1200-1300 pojazdów tego typu.

SOTV został po raz pierwszy pokazany przez Navistar w maju, na konferencji SOFIC na Florydzie, w Paryżu miała miejsce jego europejska premiera. Pojazd ma długość 5334 mm, szerokość 1931 mm i wysokość 1829 mm oraz układ półciężarówki z 5 siedzeniami (4+1) wewnątrz opancerzonej kabiny i skrzynią ładunkową. Dopuszczalna masa całkowita 6124 kg. SOTV może bez przygotowania brodzić do głębokości 0,9 m.
Co ciekawe, SOTV został też zaoferowany Polsce. Jest to odpowiedź Navistar na zapytanie ofertowe dotyczące lekkiego pojazdu uderzeniowego dla Wojsk Lądowych, ogłoszonego 18 maja (LSV dla Wojsk Lądowych, 2012-06-24). Choć samochód jest oferowany w ramach możliwości pozyskania LSV, to jednak… nie spełnia praktycznie żadnych warunków tego postępowania. Jest to jednocześnie jedna z 7 nadesłanych do Inspektoratu Uzbrojenia propozycji pojazdów, złożonych przez producentów krajowych i zagranicznych.