Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

361 samolotów Bombardiera

Lotnictwo cywilne, 03 marca 2008

Kanadyjski Bombardier opublikował wyniki sprzedaży w ubiegłym roku rozliczeniowym (kończącym się dla spółki 31 stycznia). Przedsiębiorstwo sprzedało 361 samolotów i zebrało rekordową liczbę zamówień - na 698 egz.

Obok samolotów pasażerskich i dyspozycyjnych, w ofercie przedsiębiorstwa znajduje się jeden model gaśniczy, Bombardier 415. O ile rok temu dostarczono zaledwie jeden samolot tego typu, zebrano jednocześnie zamówienia na kolejne 8 egzemplarzy / Zdjęcie: Bombardier

Podobnie jak dla większości przedsiębiorstw lotniczych, 2007 był wyjątkowo udany także dla Bombardiera. Przedsiębiorstwo dostarczyło 361 maszyn, czyli o 35 więcej niż w 2006. Jednocześnie zebrano zamówienia na 698 egzemplarzy (aż o 335 więcej niż rok wcześniej), co jest zgodne z tendencjami rynku, odzwierciedlonymi w wynikach np. Boeinga i Airbusa (zobacz: A jednak Boeing, chociaż...).

Bombardier dzieli swoją działalność na dwie główne branże: odrzutowych samolotów biznesowych i maszyn regionalnych. Obie zanotowały podobne, ok. 10-procentowe wzrosty sprzedaży. Najchętniej kupowanymi samolotami pierwszej grupy były maszyny rodziny Learjet 40 i 45 (60 egz.), Challenger 300 (52) i Global 5000/Global Express XRS (48). Natomiast wśród samolotów regionalnych największą sprzedaż zanotowały modele rodziny CRJ700/900/1000 (62) i Q400 (47).

Największy przyrost zamówień wygenerowały jednak maszyny pasażerskie. Dwa lata temu linie lotnicze zamówiły jedynie 87 samolotów, w roku ubiegłym już 238 (wzrost o ok. 180%). Największym powodzeniem cieszyły się dobrze znane modele CRJ, jednak ponad trzykrotny wzrost zamówień - z 24 do 80 - zanotowały samoloty typu Q400. Bombardier zebrał również 452 zamówienia na odrzutowce dyspozycyjne, wobec 274 w 2006.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.