Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rafale dla Grecji

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 marca 2008

Rafale International, spółka zawiązana przez Dassault Aviation, Thalesa i Snemca, otworzyła swoje biuro w Atenach. Ma to pomóc w ewentualnym zdobyciu zamówienia na nowe samoloty wielozadaniowe dla greckich wojsk lotniczych.

Póki co, Dassault Aviation nie odniósł żadnego sukcesu eksportowego związanego z Rafale. Jeżeli Francuzi nie będą w stanie sprzedać za granicę swoich nowoczesnych samolotów, koncern czeka bolesna reorganizacja / Zdjęcie: Dassault Aviation

Obecnie siła wojsk lotniczych Grecji (Polemikí Aeroporía) oparta jest na ok. 275 samolotach F-16, Mirage 2000, F-4 Phantom II i A-7 Corsair II. Jednak w najbliższych latach - planuje się, że do 2010 - te ostatnie zostaną wycofane. By zapełnić lukę, dowództwo Polemikí Aeroporía w ubiegłym roku ogłosiło chęć pozyskania kilkudziesięciu nowych samolotów wielozadaniowych.

Ewentualny przetarg na nawet ok. 60 samolotów byłby jednym z większych zamówień na europejskim rynku maszyn bojowych. Dlatego wstępnie są proponowane Atenom Eurofighter, JAS 39 Gripen, Su-35 lub Su-37 i Rafale. Francuzi liczą na dotychczasowa współpracę, rozpoczętą w 1974 sprzedażą wycofanych już Mirage F1. Później - w 1985 i 2000 - Grecy zamówili łącznie 40 Mirage 2000 (zobacz: Ostatnia dostawa Mirage 2000-5). Dzisiejsze, uroczyste otwarcie biura Rafale International w Atenach, ma im w tym pomóc. Francuzi ujawnili również, że przygotowują szeroki pakiet współpracy gospodarczej, powiązany z przekazaniem technologii i wspólną produkcją Rafale dla greckich wojsk lotniczych.

Największym rywalem wydaje się być obecnie EADS z Eurofighterem. Również Niemcy mają ostatnio bardzo efektywną współpracę wojskowa z Grecją, choć dotyczy ona głównie wojsk lądowych.

Największym zagrożeniem dla planów sprzedaży samolotów jest jednak sytuacja finansowa Aten. Prawdopodobnie tak duży kontrakt będzie niemożliwy do zrealizowania w najbliższych latach.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.