Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatnia dostawa Mirage 2000-5

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 27 listopada 2007

23 listopada Grecja odebrała ostatniego z 15 zamówionych we Francji Mirage 2000-5 Mk II. Linia produkcyjna tych samolotów została zamknięta.

To już ostatni nowy Mirage 2000-5 Mk II, co nie oznacza, że ostatni francuski samolot w Grecji. Dassault Aviation stara się bowiem kontynuować tradycję współpracy zapoczątkowaną w 1974 (sprzedaż Mirage F1), oferując obecnie Atenom Rafale / Zdjęcie: Dassault Aviation

W 2000 Grecja zamówiła w Dassault Aviation 15 nowych Mirage 2000-5 Mk II. W piątek w bazie lotniczej Tanagra odbyła się uroczystość przekazania wojskom lotniczym Grecji ostatniego samolotu tej transzy. Jednocześnie jest to w ogóle ostatni z 601 samolotów rodziny Mirage 2000. Linia produkcyjna już bowiem nie istnieje.

Na mocy tej samej umowy greckie zakłady Hellenic Aerospace Industry modernizują 10 Mirage 2000EG (eksportowa wersja modelu C, zakupiona w 1985) do wariantu 2000-5 Mk II. Przekazanie odbiorcy pierwszego samolotu planowane jest na wiosnę 2008. Po zakończeniu programu przebudowy Grecy będą posiadali 25 Mirage 2000-5 MkII, 26 Mirage 2000EG oraz 4 dwumiejscowe Mirage 2000BG.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.