Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja polskich C-130E

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 09 marca 2008

Trwa remont i modernizacja przez L3 Integrated System samolotów C-130E przeznaczonych dla Polski. Samoloty, które wkrótce trafią do Sił Powietrznych znajdują się w Waco w Teksasie.

Główna siedziba L3 Integrated System znajduje się w Greenville w Teksasie, ale ma ono swoje zakłady na całym świecie. L3/IS zatrudnia ponad 23 tysiące osób.

Zakład w Waco dysponuje własnym pasem startowym o długości 2600 metrów i szerokości 45 metrów.

Powierzchnia samych hangarów wynosi prawie 40 tysięcy m2. Pierwszy samolot przeznaczony dla Sił Powietrznych 17-1262 trafił do Waco 7 września 2007.

Program modernizacji C-130E dla Sił Powietrznych przewiduje renowację centralnej części skrzydła zabudowanej w kadłub. W praktyce oznacza to całkowitą jego wymianę. Wszystkie samoloty zostaną poddane szczegółowej inspekcji oraz będą pomalowane wewnątrz i na zewnątrz.

Z jakiego samolotu, na który trafią centropłaty?

Samolot dawca Samolot dla PolskiNumer w Polsce
59-152570-12731501
59-695770-12721502
58-071470-12621503
59-152970-12761504
61-0958 70-12631505

Modernizacji zostanie poddana także awionika samolotu. Niestety, nie znalazły się pieniądze na wymianę całej instalacji. Nowymi wiązkami będą tylko te łączące nowe systemy, co może przysporzyć sporych kłopotów już po krótkim okresie eksploatacji.

Na razie prace remontowe i modernizacyjne przebiegają zgodnie z planem.

Zdjęcia: Mariusz Adamski


Drukuj Góra