Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ił-476 w powietrzu

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 03 października 2012

Konstruktorzy z wytwórni ZOA Awiastar-SP w Uljanowsku zakończyli prace nad projektem samolotu transportowego Ił-476. Poinformował o tym prezydenta Rosji Władimira Putina, minister przemysłu i handlu FR Denis Manturow.

W przeciwieństwie do Ił-76, nowy Ił-476 to w pełni ucyfrowiony samolot, z nowym wyposażeniem pilotażowo-nawigacyjnym w tym kabiną z glass-cocpitem. Liczba członków załogi została zmniejszona z 7 do 6…

Minister Manturow przekazał prezydentowi Putinowi, że nowy Ił-476 zakończył wszystkie próby naziemne, był już dwa razy w powietrzu i posiada lepsze parametry techniczne od swego poprzednika samolotu Ił-76.

Program rozpoczął się po rozpadzie Związku Sowieckiego. Podstawowym problemem okazało się nie tyle stworzenie głęboko zmodernizowanej wersji samolotu, co zapewnienie odpowiednich warunków do produkcji. W okresie ZSRS transportowe Ił-78 były montowane w Taszkienckiej Fabryce imienia Czkałowa. Zakład w Uzbekistanie nie wywiązywał się jednak ze swoich zobowiązań, w tym m.in. dotyczących produkcji 34 transportowych Ił-76MD i 4 samolotów tankujących Ił-78 dla Chin, które zamówiły je w 2005 (ChRL nie będzie kopiować rosyjskiego uzbrojenia, 2008-12-14).

…dla porównania – kokpit standardowego Ił-76 indyjskich wojsk lotniczych / Zdjęcie: USAF

Z tego powodu zdecydowano się na przeniesienie montażu do zakładów w Uljanowsku. Koszt samego ich przygotowania do rozpoczęcia produkcji seryjnej Ił-476 oszacowano na 8,5 mld rubli (Oblot Iła-476 w 2011, 2009-12-30).

Ił-476 (stosuje się także oznaczenie Ił-76MD-90A), opracowywany jest od kilku lat na bazie doświadczeń z modelem Ił-76TD-90WD, w którym w standardowym samolocie zabudowano nowoczesne silniki PS-90A, dla spełnienia zachodnich norm ochrony środowiska i umożliwienia lotów w przestrzeni powietrznej UE. Il-476 jest pierwszym rosyjskim samolotem transportowym projektowany całkowicie komputerowo. W maszynie zmieniono konstrukcję skrzydła zwiększając tym jego masę startową z 190 t. do 210 t. Dzięki nowym silnikom PS-90A-76 zwiększyła się również jego prędkość, udźwig, oraz zasięg. Samolot otrzymał także nowoczesną kabinę z glass-cocpitem.

Rozpoczęcie we wrześniu prób w powietrzu zapowiedział na początku sierpnia br. odpowiedzialny za rosyjski przemysł zbrojeniowy wicepremier Dimitrij Rogozin, który na Twitterze napisał: Liczę na rychłe zakończenie prac i pojawienie się nowego Iła na niebie na początku września (Oblot Ił-476 we wrześniu?, 2012-08-03)

Pierwsze Ił-476 mają pojawić się w służbie po 2015. Do 2020 WWS planują zakup ok 40 maszyn. Przedstawiciele wytwórni ZOA Awiastar-SP w Uljanowsku liczą również, że nabywcami nowych Ił-476 będą wojska lotnicze ChRL, Indii i Malezji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.