Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbił się indyjski Chetak

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 15 października 2012

Należący do indyjskiej armii śmigłowiec rozbił się w czasie podchodzenia do lądowania na terenie bazy bazie lotniczej marynarki wojennej INS Hansa w stanie Goa na zachodzie kraju.

Chetak jest indyjską wersją francuskiego śmigłowca SA-315B Aerospatiale Alouette III. Pierwotnie opracowany przez Sud Aviation, był produkowany przez HAL. Jest powszechnie wykorzystywany w indyjskich wojskach lądowych i marynarce wojennej / Zdjęcie: US Navy

Do wypadku doszło dzisiaj o 10:00 czasu miejscowego. Lecący z Bombaju do Bangalore śmigłowiec miał pierwotnie wylądować w INS Hansa w celu uzupełnienia paliwa. Według świadków całego zdarzenia, w trakcie podchodzenia do lądowania, jedna z łopat wirnika maszyny oderwała się, powodując jej pożar. Śmigłowiec spadł na płytę pasu startowego, należącego do znajdującego się obok cywilnego portu lotniczego.

Według indyjskich mediów śmierć miała ponieść cała 3-osobowa załoga śmigłowca, w tym dwóch oficerów. Ministerstwo obrony Indii zapowiedziało już powołanie specjalnej komisji śledczej, mającej dojść przyczyn wypadku.

Dzisiejsze tragiczne zdarzenie nie jest pierwszym w kilkudziesięcioletniej historii wykorzystywania śmigłowców Chetak i Cheetah przez indyjską armię (Katastrofa Chetaka, 2010-09-11). Od wielu lat środowisko wojskowych twierdziło już, że stan technicznych floty śmigłowcowej jest na tyle zły, że jej eksploatacja zagraża nie tylko szansom realizacji założeń operacyjnych, ale wręcz życiu i zdrowiu żołnierzy.

W związku z ponawianymi skargami dotyczącymi jakości eksploatowanych maszyn, New Delhi ogłosiło przed kilkoma miesiącami przetarg na dostawcę 56 nowych lekkich śmigłowców wielozadaniowych (Nowe śmigłowce dla Indii, 2012-08-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra