Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne zamówienie na MRAP

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 17 marca 2008

Amerykański Departament Obrony podpisał kolejną transzę umów zakupu samochodów zabezpieczonych przed skutkami wybuchów min i ładunków improwizowanych MRAP. Tym razem dotyczącą 2 243 pojazdów, o wartości 1,14 mld USD.

Jeden z amerykańskich Cougarów 6x6. O ile stopień zabezpieczenia żołnierzy w pojazdach tego typu jest o wiele większy, niż w np., w samochodach rodziny Humvee, poważnym problemem okazują się ich wymiary i masa. Przy wysokości ponad 2,5 m oraz masie kilkunastu ton, wiele pojazdów MRAP nie można transportować na pokładach C-130. C-17 zabiera wprawdzie aż 3 samochody tego typu, jednak koszt przewozu dochodzi do 750 tys. USD za egz. W przypadku transportu morskiego suma ta zamyka się kwotą 13 tys. USD, jednak podróż trwa do 4 tygodni / Zdjęcie: Departament Obrony USA

Zamówienia będą realizowane – podobnie jak w przypadku poprzednich umów (zobacz: Największe zamówienie na MRAP) – przez kilka przedsiębiorstw. International Military and Government LLC (IMG, spółka Navistar International Co.), dostarczy 743 samochodów MaxxPro Kategorii I za ok. 411 mln USD. Pojazdy trafią przede wszystkim do US Marine Corps.

Stewart & Stevenson Tactical Vehicle (spółka BAE Systems Amor Holdings, oznaczana również jako BAE-TVS) wyprodukuje 1 024 pojazdów Caiman Kategorii II z konfiguracją siedzeń Kategorii I za 482 mln USD.

BAE Systems Land and Armaments otrzymał zamówienie na 393 podstawowe i 54 specjalistyczne (3 dowodzenia i 51 ambulansów) samochody RG-33 Kategorii II za 234 mln USD.

Force Protection Industries, Inc. dostarczy 18 Cougarów Kategorii I i II za 9,8 mln USD oraz 11 pojazdów Buffalo (Kategorii III) za 7,7 mln USD.

Wszystkie pojazdy mają trafić do odbiorcy nie później niż do listopada 2008.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.